Zo herkenbaar...

lydia frooninckx 18 januari 2024
In "De kunst van gelukkig zijn" vertelt Emma over haar leven als 30 jarige. Een druk leven met volle agenda: werk, kooklessen, vrijwilligerswerk, haar vriend Daan, Jasmine, ouders, grootmoeder...

Tot het plotse overlijden van haar vader dit leven op zijn kop zet. Hier heeft ze het vreselijk moeilijk mee en doen alsof ze alles onder controle heeft, lukt niet meer. De vraag die ze zich dan ook stelt is : kan ik alles een plaatsje geven, ben ik gelukkig met wat ik heb?

De cover van het boek is prachtig, straalt rust en warmte uit.
Het verhaal is mooi, ontroerend.
De vormgeving is schitterend, naast de paginanummering staat een mooie bloem, prachtig detail.
De hoofdstukken zijn kort.
De personages zijn herkenbaar en goed uitgewerkt.
De thema's (geluk, liefde, verlies, rouw en vriendschap) zijn voldoende uitgewerkt.,

Valerie Vaes schrijft enorm vlot, levendig, waardoor haar verhaal makkelijk wegleest. Door de thema's als geluk, liefde, verlies, rouw en vriendschap voldoende uit te werken, werd dit een prachtig verhaal.

"De kunst van gelukkig zijn" is een heerlijke feelgood, hartverwarmend, grappig, ontroerend, herkenbaar.

Meer recensies van lydia frooninckx