Prachtig

lydia frooninckx 17 maart 2024
Ik las " Geen weg terug" van @Marie-José Verweij. Een boek dat makkelijk wegleest ondanks de moeilijke themathiek.
Een dikke aanrader.

Walter maakt zich zorgen over een tweejarige peuter die bij hem op school op de opvang zit. Hij neemt het heft in eigen handen en wil haar redden uit haar thuissituatie.

De heldendaad loopt compleet uit de hand en zorgt voor dramatische gebeurtenissen.

Iris van de Velden, een bipolaire persoonlijkheid, vind peuter Mila, denkt dat enkel zij voor het kind kan zorgen en neemt Mila mee op avontuur in plaats van haar terug te brengen naar haar ouders.

De personages in het boek zijn meestal geloofwaardig uitgediept. De schrijvers deed veel opzoekwerk om alles juist weer te geven. Chapeau hiervoor want bipolariteit is zo moeilijk te verklaren, zo moeilijk weer te geven.

Thema's zoals gezinsproblematiek, eenzaamheid en psychische problemen zijn herkenbaar aanwezig.

Meer recensies van lydia frooninckx