Leuke toevoeging voor Marvel-fans

Dit verhaal gaat over, juist ja, de Black Panther. Voor degenen die de film hebben gezien is dit even goed een interessante toevoeging, want het volgt niet het verhaal dat aan ons werd verteld in de film. T’Challa is de laatste in de lijn van krijgerkoningen en benoemd tot de Black Panther. Zijn land, Wakanda stond jaren en jaren lang bekend om hun uiterst geavanceerde technologische ontwikkelingen én om het materiaal waarvan het pak van de Black Panther is gemaakt: vibranium. De sterkste en onverwoestbare metaalsoort willen natuurlijk meer mensen in handen krijgen en een uitgebreid team van huurlingen met superkrachten zijn vastbesloten om dit in de handen van Wakanda’s aartsvijand Klaw te krijgen.

De oorsprong van de Black Panther en de hiërarchie binnen zijn bevolking wordt in het verhaal wel goed uitgewerkt. De namen van de personages zijn niet altijd even goed uit te spreken, dus daar struikelde ik soms wel een beetje over. Maar desondanks haalde dat niet de vaart uit het verhaal. De vele perspectiefwisselingen waren in het begin af en toe wat nadelig, het haalde soms de vaart uit het verhaal. Sommige hoofdstukken werden beschreven vanuit personages met maar een kleine bijrol en dit zorgde soms voor wat verwarring. Toen het verhaal eenmaal op gang kwam, werd dit gemakkelijker en interessanter. Je leest namelijk niet continu uit één perspectief en leert motieven van anderen (vaak tegenstanders) kennen en dat helpt bij het opbouwen van de spanning.

Gaande het verhaal gebeurt er steeds meer, maar voornamelijk de tweede helft van het boek werd na elk hoofdstuk weer een beetje spectaculairder. Zodra de huurlingen in beeld komen en actie gaan ondernemen komt het verhaal in een stroomversnelling. In een rap tempo wisselen de hoofdstukken elkaar af. Ieder vecht tegen een andere tegenstander en ook vanuit de huurlingen wordt af en toe een hoofdstuk beschreven wat het erg interessant houdt.

Meer recensies van Minca (My Winged Books)