Een liefde in België en Texas

Maartje 30 januari 2020 Hebban Team
Het is moeilijk om van dit boek een recensie te schrijven. Van de schrijfster begreep ik dat ik een oudere versie heb gelezen die minder geredigeerd is dan het boek dat in 2019 is uitgekomen. Ik weet daarom niet of mijn informatie wel overeenkomt met het huidige boek.

Het boek gaat over Texaanse Jack die al heel lang in België woont, en over Anouk die de afgelopen tijd veel narigheid heeft meegemaakt. Anouk is op zoek naar een huisgenoot en Jack op zoek naar een huis en zo komen ze met elkaar in aanraking. Jack trekt bij Anouk in en al snel is er sprake van een aantrekkingskracht tussen de twee. Jack houdt de boot echter erg af en dit blijkt alles te maken te hebben met zijn verleden in Texas. Of de twee elkaar uiteindelijk vinden...?

Het boek is in wisselend perspectief geschreven. Het ene hoofdstuk lees je vanuit Jack, het volgende vanuit Anouk. Beide hebben wel een eigen stem. Jack voelt als een 'manman', zo een die zijn vrouw wil beschermen en Anouk kan dit wel waarderen, maar heeft het nodige op mannengebied meegemaakt om niet vol vertrouwen te zijn. De hoofdstukjes zijn kort en waar ik dit normaal een positief punt vind, miste ik hier toch wel de diepgang. Regelmatig had ik het gevoel dat er nog gebeurtenissen onafgerond waren of dat er over dingen heen gevlogen was.
Dit is ook mijn grootste probleem met dit boek: te veel informatie en verhaallijnen in te weinig tijd waardoor de diepgang ontbrak. Ik zou wensen dat de schrijfster in een volgend boek meer richt op de grote verhaallijn en de relatie en deze goed uitwerkt in plaats van allemaal tussenplots op te zetten.

Ik gaf het boek 2,5 sterren.

Meer recensies van Maartje