Mooi bij elkaar gebracht

maartjeleest 19 december 2020
In Lentezon komen de eerste twee delen uit de serie samen en volgen we de meiden Mel, Mandy en Marlou. Aan het begin moest ik even wennen aan de namen en wist ik niet meer zo goed wie nou wie was, gelukkig begint het verhaal met een kleine terugblik en zit ik snel weer in het verhaal. Die terugblik is erg fijn. Even een kleine recap wat er gebeurde in eerdere delen en daarna aan het verhaal starten. Dit miste ik in het tweede deel en vind het ontzettend fijn dat dat in dit deel wel meegenomen is.

In de eerdere twee delen gebeurd ontzettend veel. De personages maken veel mee en maken een mooie groei door. Lentezon is anders. Er is nog genoeg drama en er zijn mooie romantische momenten, maar de snelheid ligt wat lager. Waar we in de eerder delen de personages écht leren kennen zijn het hier net je vriendinnen. Door de schrijfstijl van Wendy zit er je er echt bij aan de bar en voel je de emoties van de meiden echt mee. De relaties zijn stabieler, maar de onzekerheid blijft. In dit deel worden emoties en gebeurtenissen verwerkt en worden dingen uitgesproken.

Wendy laat weer zien dat ze mooi verhaallijnen aan personages kan koppelen, maar doet dit nog steeds met de nodige humor waardoor het verhaal niet zo zwaar op je schouders valt. Ik wil verder niet teveel over de inhoud praten en wil je dus vooral aanraden om de serie te lezen en te genieten van de zomerse verhalen, die je overigens ook prima kan lezen in de winter!

Lentezon is een fijne afsluiter van de seizoenen serie en de verhalen komen goed samen. De beeldende schrijfstijl gemengd met de humor maken ook dit boek weer uiterst prettig leesbaar. Dit is het serieuste deel uit de serie en voor mij ook direct de beste. Ik baal dat de serie hierbij stopt en we de animadores niet meer zullen tegen komen.

Meer recensies van maartjeleest