Mysterieus, magisch & meeslepend!

Magicofbooksnl 03 maart 2023
Heather Fawcett is voor mij geen hele onbekende schrijfster. Ik las namelijk eerder al Ember en de ijsdraken! Een spannend boek over magie, draken en pinguïns. Ik heb het met veel plezier gelezen en was dan ook direct nieuwsgierig naar De school op de rand van Sageland. De cover is ontzettend tof en nodigt je meteen uit om te gaan lezen. Daarnaast is het een boek voor de fans van Nevermoor en Bovenwereld. Twee series waar ik ontzettend van genoten heb. Ik ben benieuwd of Heather Fawcett de hoge verwachtingen met De school op de rand van Sageland waar kan maken!

Ember en de ijsdraken was dus een erg leuk boek om te lezen, maar de School op de rand van Sageland is nog veel beter. Met haar spannende, beeldende en vlotte schrijfstijl neemt Heather Fawcett je mee in het verhaal van Herfst. Een meisje dat er niet van houdt om stil te zitten en heel erg vastberaden is om haar doelen te bereiken. Het verhaal in De school op de rand van Sageland is mysterieus, magisch, meeslepend en zit vol met avontuur. Er is geen enkel moment waarop het verhaal saai wordt en er gebeurt constant wel iets! Heel geschikt voor kinderen die zich snel vervelen.

Doordat Heather Fawcett veel details gebruikt in het verhaal komt De school op de rand van Sageland echt tot leven. Tijdens het lezen loop je rond op de tovenaarsschool Haardstede en door de duistere Mildernes. De verschillende wezens komen voor je ogen tot leven en het lijkt net alsof je naar een film aan het kijken bent. Daarnaast zorgt Heather Fawcett er moeiteloos voor dat het verleden en het heden met elkaar verweven worden waardoor De school op de rand van Sageland een zekere diepgang krijgt. Zeker voor een kinderboek!

De school op de rand van Sageland van Heather Fawcett is zo een boek die de lezer zijn aandacht weet vast te pakken en niet meer los te laten. Je wordt meegenomen naar een magische wereld vol met draken en mysterie! Eigenlijk heb je niet eens door dat je een boek aan het lezen bent, want door de beeldende schrijfstijl van Heather Fawcett komt De school op de rand van Sageland moeiteloos tot leven. Je komt zowel over het verleden, als het heden meer te weten en dat zorgt voor de nodige diepgang. Hierdoor is De school op de rand van Sageland geschikt voor jong en oud!

Meer recensies van Magicofbooksnl