De eerstverlorene

MandyLoesink 11 januari 2020
Slechts een paar uur nadat ze elkaar eeuwige trouw hebben beloofd, worden David en Melanie Brandt op brute wijze vermoord. Iemand is hun luxe bruidssuite in San Francisco's chicste hotel binnengedrongen, heeft het pasgetrouwde stel neergestoken en als aandenken hun trouwringen meegenomen.
Inspecteur Lindsay Boxer heeft een slecht gevoel over de zaak en is bang dat dit pas het begin is. Wanneer korte tijd later net buiten de stad een pasgetrouwd stel wordt vermist, worden haar vermoedens bevestigd: ze heeft met een seriemoordenaar te maken. Helaas dreigt het politieonderzoek al gauw vast te lopen en Lindsay raakt gefrustreerd door het gebrek aan voortgang. Ten einde raad bespreekt ze de zaak met Claire Washburn, de patholoog-anatoom, en met journalist Cindy Thomas. Als openbaar aanklager Jill Bernhardt zich bij het drietal voegt, blijkt dat de vier vrouwen samen over meer aanwijzingen beschikken dan zij oorspronkelijk dachten. Vastbesloten om de moordenaar zo snel mogelijk te stoppen, besluiten zij hun krachten te bundelen en informatie uit te wisselen. Maar dat moet dan wel buiten het officiƫle onderzoek om gebeuren, en op eigen risico...

Wat een leuk, spannend en intrigerend boek! Dit boek las heel makkelijk weg, echt het soort vakantie-boek waarnaar ik op zoek was. Niet te moeilijk, maar zeker spannend genoeg om lekker in door te lezen. De personages in dit boek kunnen zeker nog wat meer diepgang krijgen, daar zou een tweede deel uitstekend geschikt voor kunnen zijn. Het verhaal wist te boeien en het uiteindelijke plot was misschien niet heel verrassend, maar daardoor niet minder leuk. Een leuk eerste boek in deze reeks.

Meer recensies van MandyLoesink