Vergeten

MandyLoesink 11 januari 2020
Special agent John Puller is de beste in zijn vak. Namens de US Army's Criminal Investigative Division - ACID - onderzoekt hij zware misdaden waar Amerikaanse militairen bij betrokken zijn, als slachtoffer of als dader. Maar nu krijgt hij te maken met een zaak die hem persoonlijk raakt: de onfortuinlijke dood van een oude vrouw in het stadje Paradise, aan de Golfkust van Florida.
De plaatselijke politie doet de zaak af als een ongeluk, een onfortuinlijke val met een fatale afloop. Maar vlak voor haar dood stuurde Betsy Palmer Simon, de tante van John, een brief aan zijn vader. Een brief waarin ze schreef dat er zich in het ogenschijnlijk vreedzame Paradise, waar toeristen en rijke gepensioneerden van zonovergoten stranden genieten, vreemde zaken voordoen.
Naarmate zijn onderzoek vordert, raakt Puller er steeds meer van overtuigd dat de dood van zijn tante geen ongeluk was. Dat er achter de façade van wuivende palmen en paradijselijke zandstranden een smerig zaakje schuilgaat. En dat de betrokkenen tot werkelijk alles bereid zijn om de waarheid te verdoezelen...

Leuk boek, maar niet meer dan dat voor mij. Dit komt vooral omdat het makkelijk af had gekund met een stuk of 100 bladzijden minder. Gaap, het middenstuk duurde echt te lang om mijn aandacht vast te kunnen houden. Het is het allemaal nét niet voor mij. Het verhaal niet en de personages ook niet. Waar ik het mysterieuze van John Puller in het eerste boek leuk vond, stelde het in dit tweede boek teleur. Hier was meer te halen voor de auteur

Meer recensies van MandyLoesink