Emotioneel en aangrijpend laatste deel

Margje_V 24 februari 2024
Nᴏᴏʀᴅᴇɴᴡɪɴᴅ - Bʀɪᴛᴛᴀɪɴʏ C. Cʜᴇʀʀ

Het vierde en laatste deel van haar Kompas-serie, een emotionele en aangrijpende new adult-serie.

Aiden was Hailee zijn jeugdvrienden. Toen ze klein waren konden ze elkaar niet uitstaan, maar later werden ze vrienden. En nog later werden ze geliefden.
Ze waren niet zomaar verliefd, maar waren elkaars hart.  Zonder elkaar konden ze niet ademhalen. Maar als de social media zich tegen Hailee keert en dit Aiden zijn droom om acteur te worden kan tegenhouden kan ze het niet meer aan en laat Aiden gaan. Ze breekt zijn- en haar hart.
Na vijf jaar komt hij terug maar het stadje waar hij opgroeide en moet Hailee hem onder ogen komen.

Dit is me toch een liefdesverhaal, niet normaal. Geweldig geschreven, ontroerend, en precies zoals liefde moet zijn.  Met bewondering en respect voor elkaar en met alles erop en eraan. Of je nu 30 kilo groeit tijdens je relatie of dat je rimpels tot op de grond zakken, het blijft echte liefde. Aiden en Hailee zijn een prachtig stel.

“Je lichaam, je geest, je ziel, ik wil het allemaal. Je bent de mooiste vrouw die ik ooit heb ontmoet en ik ben verliefd op je. Je hebt verbijsterende, bruine ogen, waar ik me helemaal in kan verliezen, en ik ben verliefd op je. Ik droom voortdurend van je glimlach, en ik ben verliefd op je. Je bent vriendelijk en sterk en ik ben verliefd op je… “Dit wil toch iedereen horen?

Toch is het best naar om te lezen dat iemand die heel knap, gespierd en slank is commentaar krijgt op het feit dat de liefde van zijn leven te zwaar is. En vice versa. Een te zware vrouw kan niet met een six pack man die extreem knap is een relatie hebben zonder daarvoor commentaar te krijgen?  Onvoorstelbaar hoe de wereld in elkaar zit. En dat lees je allemaal in dit prachtige liefdesverhaal. De ouders van het stel, de familie die erbij komt, het zijn stuk voor stuk personages die je of liefhebt, of misschien totaal niet snapt, maar die fantastisch in het verhaal passen.

Wat een waardevol boek is dit voor tieners. Het laat ze zien hoe een goede relatie moet zijn en wat de valkuilen kunnen zijn.
Ik las het boek in het Engels en ben eigenlijk nog wel benieuwd naar de Nederlandse vertaling die ik als paperback heb.  Een fantastisch vierde deel van de Kompas serie die je achter elkaar uit leest.

Vijf sterren
Margje voor Sannereadsalot