Goed opgebouwd en verrassend plot

Marieke Scheers 19 augustus 2019 Hebban Recensent
Wie Kismet heeft gelezen zal Nioma herkennen, zij had een klein rolletje in dat boek. In dit korte verhaal leren we haar beter kennen.
Het verhaal begint met een proloog over Laurel en Werner, een jaar gelukkig getrouwd, maar een van hen heeft een eigen plan.

Daarna gaat het verder met Nioma. Zijn heeft een gave en kan bij mensen energiebanen zien. Ze gebruikt haar gave om mensen te helpen. Maar de laatste tijd is ze zo moe, dat ze niets meer kan. Eenmaal in het ziekenhuis, waar ze is voor onderzoek, valt de vermoeidheid weg. Hoe kan dat? Samen met haar vriendin zoekt ze het uit, maar als ze de oorzaak vinden is het bijna te laat.

Nioma is net als Kismet een verhaal met romantiek, diversiteit, mystiek en spanning. De personages leven en de dialogen zijn helder. Het is een kort verhaal en kan los gelezen worden zonder kennis van Kismet. Het verhaal is goed opgebouwd en heeft een verrassend plot.
Stefan Tetelepta heeft me weer weten te verrassen dit bijzondere verhaal.

Meer recensies van Marieke Scheers