Prachtig leerzaam boek voor jong en oud.

Marijo Bakker 04 juni 2022
De wondere wereld van de tuin.

Zestig geheimen om samen te ontdekken voor jong en oud.

Specificaties:
Auteur:
Plony van der Ham, Wijnand Romijn, Trees Koeken, Diny Linneman, Esther van der Ham
Uitgever: Droomvallei Uitgeverij
ISBN: 9789083208817
Bindwijze: Paperback
Aantal Pagina's: 131Rubriek:
Informatief vanaf 12 jaar
Druk: 1e

Dit boek heb ik mogen ontvangen van Esther van der Ham van Droomvallei uitgeverij. Ik ben er heel erg blij mee. Dank je wel.

Achterflap:

In de tuin valt zo veel te ontdekken!
In dit boek staan zestig tuingeheimen.
Ze zijn verzameld door ervaren tuiniers van de vereniging Groei en Bloei Breda.
Auteur en illustrator Esther van der Ham bewerkte ze, maakte illustraties en foto’s en maakte er één geheel van.
Ga met dit boek op onderzoek uit in de tuin en leer van alles over de tuindieren en -planten wat je nog niet wist.

Doe het samen
Met dit boek naar buiten om te zien, voelen, ervaren, leren en doen! Maak zelf een kabouter of een pop van een pot. Haal een tegel uit je tuin en maak er een minituintje van: met deze geheimen kan het allemaal!
Zo wordt je tuin nog mooier.
De zestig tuingeheimen zijn voor jong en oud. Voor mensen met en zonder tuin. Pas ze toe in het park of op het balkon. Veel plezier!
De prijs van het boek is inclusief verzending (brievenbuspakje met track and trace).
De opbrengst van dit boek gaat naar de vereniging Groei en Bloei Breda

De cover:
Heel erg aantrekkelijk en vrolijk. Een boek dat je graag wil hebben voor je kind of kleinkind.
De inhoud:
Net zo vrolijk. Bij het openslaan wordt je direct vrolijk. Heerlijk zo’n boek waar je blij van wordt zonder dat je een letter gelezen hebt.

Het verhaal.
Bij het openslaan werd ik al vrolijk, dat kan alleen maar beter worden.
Het eerste wat mij opvalt is dat het boek rijkelijk is geïllustreerd met foto’s en tekeningen.Prachtig. Iedere pagina is weer een verrassing.
Het is een leer en ontdekkingsboek wat je samen met je kind kunt doen. Grotere kinderen zouden het misschien alleen kunnen.
Babs de bij, Speedy de slak en Evert de egel nemen ons mee in het leven van de tuin.
Het is niet alleen kijken maar het boek bevat ook veel tips en doedingen. Zelf wist ik ook niet dat er zoveel in een tuin te doen en te zien is. Dus ook leerzaam voor volwassenen. Ook denk ik dat dit boek uitermate geschikt is voor de natuurkunde les van basisschool leerlingen van groep 7/8. Ik ben in ieder geval enorm enthousiast over dit boek. Dit boek verdient dan ook een dikke 5 sterren

Meer recensies van Marijo Bakker