Een huiveringwekkend doolhof

Taal : Nederlands
Uitvoering : Paperback
Verschijningsdatum : maart 2024
Thema : Misdaad en mysterie: vrouwelijke detectives

Dit boek heb ik mogen ontvangen als recensie exemplaar van uitgeverij Phoenix. In ruil voor mijn eerlijke mening maar dat staat natuurlijk buiten kijf.

Op een stormachtige nacht wordt de rust in Mechelen verstoord door de brute moord op Sade, een tiener met Haïtiaanse roots.
De modus operandi van de dader vertoont veel gelijkenissen met een cold case die al twintig jaar onopgelost op de plank ligt.
Om een tot nu toe onbekende reden werd toen de beste vriendin van een van de inspecteurs koelbloedig afgemaakt.
Is de moordenaar uit het verleden teruggekeerd of is er een copycat aan het werk?
Of ligt de dreiging bij een racistische clan die sommige buurten van Mechelen terroriseert?
Rani Diaz, hoofdinspecteur moordzaken, staat voor de taak om samen met haar gedreven teamleden de verscholen waarheid te ontrafelen.
Terwijl de speurders wanhopig het licht laten schijnen op de duistere waarheid, zijn er verontrustende aanwijzingen dat de moordenaar een volgend slachtoffer in het vizier heeft. Voor team Diaz het goed en wel beseft, belanden ze in een doolhof van verraad …

De cover:
Persoonlijk vind ik het een prachtige cover. Mysterieus en verraadt niets van het verhaal.
Inhoud en opmaak.
Mooi groot lettertype .
De schuine tekst in het boek roept spanning op. Sommige hoofdstukken hebben ook een naam dat is prettig, dat maakt het geheel duidelijk.

Mijn beleving van het verhaal.
Als je een boek van Sterre Carron leest weet je waar je aan begint. Geen gedraai er omheen. Het verhaal valt met de deur in huis. Dus je zit direct recht op. Wat staat hier te gebeuren? Een moord, die volgens het nieuwe teamlid Amy van Ranie Diaz team erg veel lijkt op een moord van 20 jaar geleden. Is dat echt zo of is dit puur toeval? Een spannende zoektocht volgt. Het is goed dat Rani ook een privé leven heeft waardoor je af en toe even ontsnappen kan aan het heftige speurwerk. Al vind ik jammer dat er in dit boek een beetje weinig privé lezen zit. Dus veel tijd om bij te komen heb je niet. Diverse plottwists houden spanning erg hoog en als je dan denkt, dit het, heb je het dus mis. Ik wil er ook niet te veel over uitweiden. Lees het boek gewoon. Dat verzekert je van uren heerlijke spanning. Ik heb begrepen dat het volgende boek geen Rani Diaz wordt. Rani ik ga je missen.
Dit boek verdient een dikke 5 sterren.

Meer recensies van Marijo Bakker