Wie kan je nog vertrouwen Floor.

Marijo Bakker 08 mei 2024

Aantal pagina's : 315
Verschijningsdatum : maart 2024
Serie : Floor
Thema : Psychologische thriller

Dit boek heb ik mogen ontvangen als recensie exemplaar van M-B Publishing. In ruil voor mijn eerlijke mening maar dat staat natuurlijk buiten kijf.

Wie van de reizigers staat Floor naar het leven? Slangenvel is een tergend spannend verhaal vol onverwachte wendingen. Deel 3 van de Floor-serie is ook als stand-alone te lezen.

Floor en Rayan wonen al ruim twaalf jaar met hun twee kinderen in Cairo. Af en toe werkt zij als reisleidster voor een Nederlandse organisatie. Haar leven kabbelt ogenschijnlijk rustig voort, totdat er bij een rondreis oude bekenden aanwezig zijn, die tot Floors grote verbazing beweren dat zij hen persoonlijk heeft uitgenodigd. Wanneer een van de groepsleden nog voor de reis is begonnen overlijdt, volgen angstaanjagende gebeurtenissen zich in hoog tempo op. Floor vreest dat het verleden haar inhaalt en is ervan overtuigd dat in ieder geval een van de reizigers haar naar het leven staat. Samen met Rayan gaat ze op onderzoek uit. Maar als Rayan ontdekt dat Floor geheimen voor hem heeft en een meer dan vriendschappelijke omgang met een zekere Bram van de Water onderhoudt, komt zij er helemaal alleen voor te staan. Dit derde deel van de Floor-serie is als stand-alone te lezen!
De cover:
Een prachtige cover. Wel jammer dat hij niet bij mijn deel 1 en 2 past.
De inhoud en opmaak.
Het lettertype is mooi en duidelijk. Er zit nog een lettertype in dat verschilt iets van het andere. Dat is verwarrend omdat het verschil eigenlijk te klein is. Het cursief is duidelijk en begrijpelijk waarom het cursief is.
Mijn beleving van het verhaal.
Je zit 12 jaar verder in het verhaal. Ik moest even schakelen. Het duurde ook even voor dat het verhaal me pakte. Maar toen ik eenmaal de draad had zat ik er ook helemaal in. Het verhaal is een prachtige puzzel die stukje voor stukje gelegd wordt. Maar ook stukjes die je niet vinden kan. Dus dat wordt zoeken. Floor die als reisleider werkt en dan na vele jaren in eens de zelfde groep krijgt. Ik wil bijna roepen. Floor dit kan toch niet! Wees niet zo naïef! Toeval bestaat niet. Dan overlijdt er iemand van de groep en gebeuren er bizarre dingen. Ook haar huwelijk komt hier hierdoor onder spanning te staan. Heeft het verleden haar ingehaald? Wie heeft wat gedaan? Is er nog wel iemand te vertrouwen? Er zijn heel veel puzzelstukjes die nog gelegd moeten worden. Soms vind ik het een beetje verwarrend. Maar bijna op het einde komen toch alle puzzelstukjes bij elkaar. Heerlijk leesvoer. Dit boek verdient van mijn een mooie 4 sterren.

Meer recensies van Marijo Bakker