Een prikkelend boek. Zowel letterlijk als figuurlijk.

Marijo Bakker 24 april 2024

Uitvoering : Paperback
Aantal pagina's : 270
Verschijningsdatum : november 2023
Thema : Arnhem; Thriller / spannende fictie

Dit boek heb ik ontvangen als recensie exemplaar van uitgeverij Doornwater. Inruil voor mijn eerlijk mening maar dat staat natuurlijk buiten kijf. Hartelijk dank hier voor.

Freelance journaliste Anna van Breda schrijft graag persoonlijke interviews over bijzondere mensen. Wanneer een van haar opdrachtgevers, de hoofdredacteur van het succesvolle maandblad Elpida, haar vraagt een anonieme tip na te trekken, voelt ze in eerste instantie alleen maar weerstand. Het gaat namelijk om mogelijke cocaïnehandel in het luxe appartementencomplex Dahliastaete in Arnhem. Toch kan ze haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en vraagt haar buurmeisje Tessa om hulp. Daarnaast benadert ze vriendin en tuinarchitect Lieselot van Kralingen, die de tuin aanlegde bij het appartementencomplex. Al snel komt ze erachter dat haar vrienden een wel heel dubbele agenda hebben en ze raakt verstrikt in een web van problemen. Wat gaat ze doen? Ze wil in elk geval Tessa uit de wind houden, maar waarom? En hoe redt ze zich uit de benarde situatie? ‘Een anonieme tip’ is een spannend verhaal dat de realiteit geen geweld aandoet. Op ingenieuze wijze beschrijft de auteur hoe de hoofdpersoon door toeval in een crimineel circuit verzeild raakt en hier zeer onderkoeld mee omgaat. Zoals drugs en geld onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, zo is dat ook in deze thriller het geval.

De cover:
Die is interessant en prikkelend. Letterlijk en figuurlijk.
De inhoud is duidelijk en overzichtelijk.
Namen boven de hoofdstukken maken dat je niet in de war raakt.

Mijn beleving van het verhaal.
Als Anna van Breda gevraagd wordt een anonieme tip na te trekken heeft ze haar twijfels of ze het doen moet. Toch kan ze haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en vraagt haar buurmeisje Tessa om hulp. Ze heeft geen idee dat ze zich in een levensgevaarlijke situatie gaat mengen. Als er dan een meisje dood gevonden wordt aan de Rijnkade en de vriendin van Tessa verdwenen is, wordt deze zaak uiterst gevaarlijk.
Een spannend boek met diverse verwikkelingen en plottwisten. Niet iedere verhaallijn vind ik even goed uitgewerkt dat is een beetje jammer. Ook vind ik één verhalenlijn een beetje overbodig. Het is een mooi boek met een spannende plot maar waar hier en daar nog wat aan geschaafd mag worden. Desondanks vind ik dit boek zeker 4 sterren waard. Het is een mooie schrijfstijl en een origineel onderwerp.

Meer recensies van Marijo Bakker