Fictie en feiten. een prachtig spannend boek.

Marijo Bakker 03 maart 2024

Uitvoering : Paperback
Aantal pagina's : 306
Verschijningsdatum : november 2020

Achterflap:
Hannah verhuist samen met haar man Matthijs en hun tweeling Mees en Merlin naar een tuindersgebied. Een biologische kwekerij opzetten is hun grootste wens. Een nieuwe start op een mooie plek. De tuinders zijn echter heer en meester in dit gebied en zitten hier niet op te wachten. Hannah houdt zichzelf voor dat de gemeenschap tijd nodig heeft om hun gezin te accepteren, maar ze heeft het gruwelijk mis. Haar leven neemt een verschrikkelijke wending wanneer er iemand wordt vermoord. Hannah is verdachte in de moordzaak. Ze beweert onschuldig te zijn en doet er alles aan om achter de waarheid te komen. Als er gevaar dreigt voor haar naasten ziet ze geen uitweg meer. Geeft ze de strijd op? Of komt Hannah achter de weerzinwekkende waarheid?

De cover:
Die vind ik heel mooi en mysterieus. Dit boek vraagt om gelezen te worden.

Opmaak en inhoud.
Is eenvoudig, netjes en duidelijk lettertype.

Mijn beleving van het verhaal.
Een verhaal wat rustig begint. Het lijkt op een mooie rustige roman maar niets is minder waar. Matthijs en Hannah met een hun tweeling verruilen de drukke stad om op het platteland een biologische tuinderij te beginnen. In de mooie vrije natuur genieten ze van hun mooie plekje. Maar al snel ontdekken ze dat ze niet echt geaccepteerd worden en dat de tuinders hun eigen regels hebben. Die zien die biologische tuinderij van Matthijs en Hannah niet zo zitten. Als er dan ook nog een moord gepleegd wordt waar Hannah van verdacht wordt lijken alle toekomstdromen in lucht opgelost. Hoe kan Hannah haar onschuld bewijzen? Een geweldig spannend verhaal. Met een bizarre niet te verwachten plotwending. Briljant gewoon. Maar waar in je ook ineens anders naar bloembollen gaat kijken. Waar in veel feiten over tuinieren kloppen. Ik ben opgegroeid tussen de bloembollen. Voor mij herkenbaar voor een ander een eyeopener. Een pracht, spannend boek dat van mij 5 sterren verdient.

Meer recensies van Marijo Bakker