Leuk boek maar niet echt spannend

Marijo Bakker 01 april 2024

Uitvoering : Paperback
Aantal pagina's : 300
Verschijningsdatum : januari 2024

Productbeschrijving:
Trainer Liset geeft de cursus “alcohol en verkeer” aan mensen die zijn gepakt met een slok op achter het stuur. Na een chaotische lesdag staat de politie ’s avonds laat voor haar deur. Eén van de deelnemers van het klasje – een stelletje ongeregeld – is door geweld om het leven gekomen.

In de weken die volgen, vallen meer slachtoffers. Net als voor een aantal cursisten eist het verleden zijn tol voor Liset. Lukt het haar om zelf buiten schot te blijven?

Dit boek heb ik mogen ontvangen van uitgeverij De Crime Compagnie als recensie exemplaar. In ruil voor mijn eerlijke mening maar dat staat natuurlijk buiten kijf.

De cover:
Die is mooi en aantrekkelijk. Voorbode van een mooi boek.

De indeling en opmaak:
Lettertype is mooi en duidelijk.
De indeling is mooi overzichtelijk ook doordat de namen van de hoofdpersonen aan het begin van hoofdstuk wordt weergegeven. Ook de tijd waar het in geschreven is wordt aangegeven. Dat vind gegeven ik heel prettig en voorkomt verwarring.

Mijn beleving van het verhaal.
Het verhaal begint in het nu. Waarin hoofdinspecteur Groen bij Liset op de stoep staat, net nadat Liset een drukke chaotische lesdag achter de rug heeft van haar klas “alcohol en verkeer”. Liset wordt verzocht mee te gaan naar het bureau voor een verklaring. Eén van haar leerlingen is levenloos in het park aan getroffen. Daarna gaat het verhaal over naar een soort introductie van alle leerlingen. Persoonlijk vind ik dat heel langdradig. Daar door gaat de vaart uit het verhaal. Daarna gaan we naar cursusdag één. Ik ontdek dat het boek me begint te irriteren. Ik krijg zoveel informatie over verschillende personen dat het lastig wordt te onthouden. Wat me nog wel nieuwsgierig maakt is, wie is er gevonden in het park. Dat blijft lang onduidelijk daardoor wil je toch door lezen. Het plot is verrassend. Dat maakt het boek toch wel leuk soms humoristisch maar niet echt spannend.
Het boek krijgt van mij 3 sterren.

Meer recensies van Marijo Bakker