Een heerlijk leesvoer.

Taal : Nederlands
Uitvoering : Paperback
Aantal pagina's : 336
Verschijningsdatum : december 2023

Dit boek heb ik gelezen als recensie exemplaar van De Crime Compagnie in ruil voor mijn eerlijke mening maar dat staat natuurlijk buiten kijf. Heel hartelijk dank hier voor.

Achterflap:
Nooit meer, had Sasja zich voorgenomen. Maar wat als er levens van afhangen?

De populaire Maasstadmoorden-reeks van thrillerschrijfster Sasja Winters is in de vergetelheid geraakt, net als zijzelf. Nadat Sasja een aantal jaren eerder in opspraak kwam door een incident met haar uitgever, brak ze met de schrijfwereld en alles wat daarmee samenhing.

Maar dan klopt de politie op haar deur. Er is een jonge vrouw vermoord en de manier waarop is Sasja maar al te bekend. De moordenaar heeft een boodschap voor haar: Voltooi de serie, of er zullen meer slachtoffers vallen!

De cover:
De cover riep in het begin veel vragen op. Maar na het lezen van het boek begreep in het: Geweldig.
Indeling en opmaak.
Mooi lettertype. Door de hoofdstukken van naam te voorzien is het verhaal heel overzichtelijk.
Mijn beleving van het verhaal.
Het gebeurt niet zoveel maar in het begin kon ik niet goed in het verhaal komen. Ik weet niet helemaal goed hoe dat kwam maar ik denk door de hoeveelheid namen in het begin. Toen de sprong van verleden naar heden. Ik was het even kwijt. Toen ik wat verder in het verhaal kwam pakte het me. Sasja Winters een populaire schrijver is na een aanvaring met haar uitgever in de vergetelheid geraakt net als haar boeken. Tot dat er een jonge vrouw vermoord wordt. Op de zelfde manier als in één van haar boeken. Dit is het begin van een lugubere reeks moorden. Met als boodschap: Voltooi de serie.
Het verhaal is goed opgebouwd. Fijn om alle personen goed te leren kennen doordat ze allemaal hun eigen verhaal hebben met hun eigen spanning. Dit wordt ook steeds duidelijk aangeven boven de hoofdstukken. Angelique Haak heeft hier weer een heerlijke spannende thriller neer gezet. Al vond ik het einde een beetje voorspelbaar, maar dat is niet erg. Een geweldige boek wat van mij 4⭐️ krijgt.

Meer recensies van Marijo Bakker