Indrukwekkend verhaal over verdriet en verwerking

Marijo Bakker 27 februari 2024

Uitvoering : Paperback
Aantal pagina's : 250
Verschijningsdatum : september 2023
Thema : Hedendaagse romantiek

Dit boek heb ik ontvangen van uitgeverij Doornwater in ruil voor mijn eerlijke recensie. Dat staat natuurlijk buiten kijf.

Samenvatting
Wanneer de 49-jarige Freia van de een op de andere dag besluit om een maand in haar eentje met een camper door Noorwegen te trekken, verrast dat iedereen. Vooral haar twee dochters Hanne en Guusje begrijpen er niets van. Freia is niet van de spontane acties en helemaal niet van alleen op reis gaan. Ook zijn ze in de veronderstelling dat hun moeder juist haar leven weer een beetje op de rit had na het overlijden van hun vader, anderhalf jaar geleden. Waarom deze reis en waarom zo plotseling? Vlucht Freia ergens voor of is ze ergens naar op zoek? Freia is een ontroerende en invoelende roman over rouwen, veerkracht en de kracht van liefde.
De cover:
Die is werkelijk prachtig. De cover is ontworpen door Femke Langedijk naar een schilderij van Annet Langedijk. Hoe bijzonder. Ik zou dit schilderij best willen zien. Prachtig.
Mijn beleving van het verhaal.
Freia, 49 jaar en pas weduwe, verrast haar dochters en vrienden als ze aangeeft alleen een trektocht met een camper door Noorwegen te willen maken. Waarom en zo vlak na het overlijden van haar man? Freia is ook totaal niet avontuurlijk dus voor
iedereen onbegrijpelijk, maar toch gaat ze. Freia neemt ons mee naar Noorwegen naar de plekken waar ze geweest is met haar overleden man, maar ze neemt ons ook mee in het verwerkingsproces van het overlijden van haar man. De innerlijke strijd en de ruimte die er weer in haar komt. Een prachtig boek waar in Freia je aan de hand neemt in haar rouwproces en innerlijke groei. Het bijzondere aan dit boek is dat het aan de ene kant het verdriet beschrijft, maar ook het avontuur in Noorwegen en haar overwinningen. Heel mooi respectvol geschreven. Dit boek is eigenlijk te mooi om sterren te geven maar omdat het moet een dikke 5⭐️

Meer recensies van Marijo Bakker