Een boek met sterke persoonlijkheid.

Marijo Bakker 27 maart 2023

Uitgave: Phoenix Books
Jaar van uitgave: 2022
Taal: Nederlands
Bladzijden: 399

Dit boek heb ik als recensie exemplaar mogen lezen van uitgeverij Phoenix books. Heel hartelijk dank hier voor.

Achterflap:
Vanuit het niets krijgt Alexandra een ongemarkeerde envelop toegestuurd. Tussen krantenknipsels over twee recente moorden vindt ze een foto van haar jongere zus Andrea, die acht jaar geleden tijdens een schooluitstap is verdronken. Haalt iemand een zieke grap met haar uit? Of insinueert de anonieme afzender echt dat de dood van haar zus meer dan een ongeluk was?
Over de auteur:
Maxime Paredis (1990) werkt als copywriter in de omgeving van Gent. In 2019 debuteerde hij met de psychologische thriller 'Honderd Kamers', die genomineerd werd voor de MAX Bronzen Vleermuis 2020.

De cover:
Op zich wel mooi maar die dikke gele band er om heen vind ik jammer.
De inhoud en opmaak.
Het boek heeft een groot lettertype, dat leest wel prettig maar daardoor is het ook onnodig dik en houdt niet prettig vast.

Mijn beleving van het verhaal.
Maxime Paredis heeft een prettige eenvoudig schrijfstijl. .
Het verhaal begint direct. Daar hou ik van.
De hoofdstukken zijn kort. Je springt daardoor ook regelmatig van de ene persoon naar de andere persoon. Soms mis ik daar een beetje de aansluiting. Dat kan ook aan mij liggen. De spanning in het verhaal is goed voelbaar daardoor blijft het boeien. De hoofdpersoon Alexandra is een sterke persoonlijkheid die je door het hele verhaal heen leidt. Ookal zijn er personen die haar een andere weg proberen in te laten slaan, toch weet ze steeds weer het spoor te vinden. Maar dan,wat ik totaal niet verwachtte krijgt het verhaal een totaal andere bizarre wending. Onvoorstelbaar!Zelfs Alexandra heeft dit niet voorzien.
Het boek is goed opgebouwd en de personen sterk neer gezet. Ik heb dit boek met heel veel plezier gelezen. Dit boek verdient 4 sterren.

Meer recensies van Marijo Bakker