Hoe genees je van een leven zonder elkaar

Marijo Bakker 27 augustus 2019

Dwaal zacht.

Auteur Lore Mutsaers.
Uitgeverij: WWW. LANNOO.BE
ISBN978940159549

Dit boek mocht ik lezen en recenseren van de Uitgeverij Lannoo. Ik ben daar heel blij mee, dank jullie wel.

Over de auteur: Lore Mutsaers is een aanstormend talent. Ze rondde met succes de schrijversacademie af en publiceerde al in het literaire tijdschrift G.(voorheen Gierik & NVT).
Dwaal zacht is haar veelbelovende debuut.

Samenvatting van het boek:
Een verhaal over dunne grenzen tussen verbondenheid, vervreemding en waanzin. Over leven en dood. En omgaan met verdriet dat snijdt.

Hoe genees je met en zonder elkaar.

Het zorgeloze leven van de student geneeskunde Lucas verandert wanneer Clair's zus ineens verdwenen is. Hij klampt zich vast aan herinneringen en aan elke mogelijke connectie met haar. Zouden ze elkaar ooit terug vinden.

Maurice een 55 jarige fotograaf die niet meer lang te leven heeft. Hij laat alles achter om afscheid te nemen van zijn grote liefde.Welk beeld moet hij nog vast leggen?
Zonder het te beseffen, raken hun levens verbonden met elkaar.

Hoe genees je van een leven met en zonder elkaar.

Mijn bevindingen:
De cover en titel:
Deze zijn heel mooi. De kleur is zacht en warm. Er spreekt veel liefde uit. De titel is ook heel mooi gekozen.
Het verhaal.
Lore Mutsaers is niet preuts. Ze schrijft wat ze bedoelt en windt er geen doekjes om.
Het boek bestaat eigenlijk uit twee verhalen: Het leven van Claire en Lucas met een vader die alleen maar kleineren kan en een moeder die sust.
Als Claire verdwijnt is Lucas radeloos en wil haar vinden.
En Maurice die fotograaf is en voordat hij sterft afscheid wil nemen van zijn grote liefde.
Als Claire en Maurice elkaar ontmoeten denk je dat het verhaal bijna rond is maar niets is minder waar..
Er volgt een totaal onvoorspelbaar plot.
Eind conclusie.
Lore Mutsaers heeft een mooie schrijfstijl. De personen zijn ook goed uitgewerkt.
Een groot minpunt vind ik de vele dialogen en teksten die in het Engels geschreven zijn.
Dit vind ik afbreuk doen op dit boek. Jammer.

Meer recensies van Marijo Bakker