Hoe dwanggedrag levens kunnen stuk maken.

Marijo Bakker 21 februari 2024

Aantal pagina's : 350
Verschijningsdatum : oktober
Thema : Hedendaagse romantiek

Flaptekst:
Psychologische roman over het verwoestende effect van dwang in een gezin.

Kim en Twan leiden een fijn leven. Samen met hun twee kinderen zijn ze net terug van een heerlijke vakantie en klaar om het normale leven weer op te pakken. Totdat Twan vreemde dingen gaat doen. Wat voor gevaar zit er bij het voetbalveld? Waarom moet Kims tas altijd worden schoongemaakt en begint Twan te controleren waar zij en de kinderen hun schoenen neerzetten? Twan ontkent dat er iets aan de hand is met hem en Kim gaat steeds meer aan zichzelf twijfelen. Hier begint haar zoektocht naar wat er met Twan aan de hand is, maar ook naar zichzelf. Waarom laat ze zich zo dwingen door Twan, zelfs als hij niet in de buurt is? Hoe kan ze haar kinderen beschermen tegen het gedrag van hun vader?

De cover: Die is prachtig. Zeker een uitstraling die ik in de winkel op zou pakken.
Inhoud en opmaak.
Mooi duidelijk lettertype. Het boek is mooi verdeeld in hoofdstukken. De hoofdstukken zorgen er voor dat je precies weet waar je in het verhaal bent en bij wie. Persoonlijk vind ik dat erg prettig.

Mijn beleving van het verhaal.
Het is een verhaal wat je direct pakt. Wat eerst een mooi gezin lijkt te zijn blijkt toch even anders in elkaar te zitten. Als er gif op het voetbalveld gevonden wordt lijkt het heel normaal als Twan controleert of de kinderen hun schoenen goed vegen en uittrekken moeten als ze thuis komen. Maar als Kim haar lievelingstas moet schoonmaken van Twan en de kinderen bij het voetbalveld niet meer naar de auto mogen lopen en Twan boos wordt als Kim zegt dat ze dat stukje wel kunnen lopen. Terwijl het gif al een tijd verwijderd is, begint Kim te twijfelen aan het gedrag van Twan. Ziet ze spoken of is dit echt extreem gedrag van Twan? Haar zoektocht valt niet mee en door Twans gedrag begint ze aan zichzelf te twijfelen. Ligt het probleem misschien toch bij haar zelf?? Waarom doet ze steeds wat Twan zegt? Wat is er mis met haar of toch wat mis met Twan? Een heel mooi boek. Waarin dwang een gezin kapot kan maken. De verhaallijnen wisselen zich af tussen Kim en Twan maar ook het dagboek van Twan. Heel mooi en interessant om zo de gedachten gang van Twan te volgen. De personages zijn dan ook uitstekend uitgewerkt. Je voelt de emotie. Uitstekend gedaan.
Dit boek verdient echt 5⭐️

Meer recensies van Marijo Bakker