Briljant plott.

Taal : Nederlands
Uitvoering : Paperback
Verschijningsdatum : december
Thema : Thriller / spannende fictie

Twee gezinnen, twee vermissingen. Iemand moet weten wat er gebeurd is. Een ijzingwekkende thriller met verrassend slot.

Flaptekst:
Een zwoele zomermiddag in Zweden. Het gezin van kunsthandelaar Diego Garcia heeft samen met een andere Nederlandse familie een oud vakantiehuis gehuurd. Niets staat een heerlijk verblijf in de weg, tot al snel na aankomst Diego’s 11-jarige dochtertje Sofia spoorloos in het bos verdwijnt. Samen met de huiseigenaar kammen de twee gezinnen de omgeving uit, de politie wordt ingeschakeld, maar de uitgestrektheid van het gebied bemoeilijkt het rechercheonderzoek. Weken verstrijken en de paniek groeit: wat is er met Sofia gebeurd? Zes jaar later, op precies dezelfde dag van Sofia’s verdwijning, verlaat Mariska Spencer, de moeder van het andere gezin, in verwarde toestand haar huis. Net zo onverwachts en ook zonder enig spoor achter te laten. Haar man Patrick heeft geen vertrouwen in de politie en gaat zelf op onderzoek uit. Wat hij vervolgens ontdekt, overtreft zijn ergste vermoedens. Ilona van Hilst (1961) debuteerde in 2019 met Oogvocht, een jaar later gevolgd door De uitweg. Leegte is haar derde thriller waarin opnieuw haar voorliefde voor reizen naar voren treedt.
Cover en inhoud:
De cover is prachtig. Ik zou zeker dit boek in een boekwinkel oppakken. Verraadt ook niets over de inhoud. Goed gekozen. Mijn complimenten.
Inhoud en opmaak.
Mooi letter type, lekker duidelijk. Diverse hoofdstukken hebben ook een naam zodat het heel duidelijk is waar je in het verhaal zit.
Mijn bevindingen van het verhaal.
De proloog is heel heftig. Ik ben door de auteur daarvoor gewaarschuwd omdat ze iets gelezen had over mijn achtergrond. Ik stel dat zeer op prijs Ilona van Hilst. Dat maakte het wel extra spannend. Het was wel heftig maar mooi geschreven. Daarna begint een terugblik. Die steeds een stukje opschuift naar het heden. De datums en maanden maken het heel overzichtelijk, daardoor heb je geen moment het gevoel dat je de draad kwijt raakt. Wat begint was een lieflijke vakantie van 2 vrienden stellen met hun kinderen, eindigt in een nachtmerrie als de 11 jarig Sofia tijdens het spelen verdwijnt. Een mega zoektocht levert niets op. De auteur weet het verhaal spannend te houden. Steeds als je denkt dat je weet waar het verhaal heen zal gaan is er een plottwist waar door spanning alleen maar toeneemt. Als dan 6 jaar na het verdwijnen van Sofie moeder Mariska de moeder van het bevriende stel in verwarde toestand het huis verlaat denk je even: welke kant gaat die verhaal op? Dan neemt het verhaal een plottwending die je in je stoutste idroom niet hebt zien aankomen. Briljant gevonden!
Een geweldig spannend boek wat je in één keer uit wilt lezen. Dit boek verdient een dikke 5 sterren. Ik kijk met spanning uit naar het volgende boek van deze auteur.

Meer recensies van Marijo Bakker