Dit boek lees je niet, je beleeft het.

Marijo Bakker 04 juni 2022

Aantal pagina's : 355
Verschijningsdatum : februari 2022
Serie : Het Boek van Efra
Thema : Fantasy

Dit boek heb ik gekregen van Maaike de Wilde met een prachtige lieve persoonlijk tekst erin. Daar ben ik enorm trots op. Dank je wel Maaike.
Achterflap:
Na het bloedstollende einde van ‘Insula’, gaat het verhaal verder. De Lage Wereld is in transitie en het duister verspreidt zich als een kwade gloed over het continent. Juist op het moment waarop de verhouding tussen licht en donker verstoord begint te raken, ontstaat vanuit de diepte een nieuw begin. De profetie biedt alle hoop op redding, is het Efra gelukt om de himren in haar tot leven te wekken? Menig lezer bleef tot in de late uren wakker om te lezen hoe het Efra verging in het eerste deel van de epic fantasy serie ‘Het Boek van Efra’. Dit tweede boek belooft net zoveel enerverende avonturen, bloedstollende momenten en magie van epische proporties.

De cover:
Wie deel 1 gelezen heeft weet dat dit deel 2 is. Het is een prachtige eenheid.
Inhoud:
Rust, mooi, overzichtelijk met een duidelijk lettertype.

Het verhaal:
Heel lang heb ik met spanning gewacht op dit tweede deel. Hoe zou het met Efra aflopen. Eindelijk was het zover. De proloog start eigenlijk waar het eerste deel geëindigd is. Eigenlijk wil ik niets over dit boek vertellen. Je moet het zelf lezen of eigenlijk is dat niet het juiste woord. Je moet het zelf beleven. Het was wel weer even wennen want de namen die in het boek voorkomen zijn zeer bijzonder en prachtig maar ik was er een paar vergeten en er komen nieuwe bij. Al snel zit ik helemaal in het verhaal. Koken doe ik met het boek in mijn hand. Efra laat mij niet los of eigenlijk: ik ben Efra. Dit boek lees je niet, dit boek beleef je. De schrijfstijl is prachtig. Je ziet de plaatsen die beschreven worden. Je loopt over het pad, je ziet de oceaan. Nu moet het er toch uit. Ik heb werkelijk nog nooit zo’n mooi, bijzonder boek gelezen. Ik,degene die zei “Ik geloof dat ik niet van fantasy hou”. Ik neem mijn woorden terug. Mijn advies aan degene die het boek gaan lezen: Neem de rust en de tijd om het te beleven en neem een kijkje op de site van Efra https://www.hetboekvanefra.nl/
Hoeveel sterren geef ik dit boek? Zoveel sterren als er aan de hemel staan.

Meer recensies van Marijo Bakker