Een prachtig verrassend boek. Een echte "pageturner".

Marijo Bakker 30 april 2022

Aantal pagina’s: 368 pagina’s
Bindwijze: Paperback
Rubriek: Spanning
Vertaling: Louise Koopman ; Anne-Marie Vervelde
Thema: Verhalend thema: liefde en relaties
Thriller / spannende fictie
Muziekindustrie
Nashville

Dit boek heb ik als recensie exemplaar gekregen van uitgeverij Nieuw Amsterdam. Heel hartelijk dank hiervoor.

Over de auteurs:

Dolly Parton is niet alleen de bekendste countryzangeres, actrice, singer-songwriter ter wereld met meer dan 3000 nummers op haar naam, ze staat ook bekend om haar grote zakelijke instinct, en exploiteert o.a. het zeer succesvolle Dollywood. Daarnaast steunt ze sociaal-maatschappelijke bewegingen als Black Lives Matter, en droeg ze financieel bij aan de ontwikkeling van het Moderna-vaccin tegen covid.
Dit is het eerste boek van Dolly Parton over een jonge singer-songwriter op de vlucht in samenwerking met James Patterson (1947) de succesvolste hedendaagse thrillerauteur. Hij begon zijn carrière bij een reclamebureau, waar hij al snel een toppositie vervulde. Vanaf 1976 schreef hij in zijn vrije tijd thrillers die hun weg naar steeds meer lezers vonden. In 1993 besloot hij zich fulltime aan het schrijverschap te wijden. James Patterson woont en werkt in Florida.

Achterflap:

Vluchtend voor haar verleden zoekt Rose een nieuwe toekomst in Nashville, het hart van de countrymuziek. Daar valt ze voor de mysterieuze Ethan en ontmoet ze countrylegende Ruthanna Ryder, die zich over haar ontfermt. Het talent van Rose is ongekend, haar liedjes vertellen haar rauwe levensverhaal en haar ster rijst snel. Maar kan ze de demonen uit haar verleden ontvluchten?

Ren, Rose, ren is een meeslepende mix van muziek, spanning en liefde, waarin ook de kenmerkende humor Dolly Parton niet ontbreekt.
Het nieuwe, gelijknamige album van Dolly Parton is gebaseerd op de personages uit het verhaal, en de twaalf nieuwe songs staan achter in dit boek.

De cover.
Heel mooi en aantrekkelijk met de namen van de auteurs in gouden opdruk.

Inhoud en indeling.
Heel mooi, groot lettertype. Dat vind ik persoonlijk heel prettig. De hoofdstukken zijn genummerd dat maakt het overzichtelijk.
Achter in het boek staan teksten van nieuwe muziek van Dolly Parton die je via een QR-code scannen kunt beluisteren op Spotify of YouTube. Dit is zeker een toegevoegde waarde aan het boek.

Mijn bevindingen
Toen ik dit boek kreeg zag ik er een beetje tegenop om er aan te beginnen. Wat moest ik hier mee. Zelf zou ik het nooit kopen. Ik was er van overtuigd dat dit niet mijn smaak was. Alle hiervoor geschreven woorden neem ik direct terug. Het fijne van af en toe een boek krijgen is dat je soms iets krijgt waarvan je denk dat het niets voor je is. Een hele foute gedachte. Bij deze beloof ik niet zomaar meer te oordelen.
Nu het verhaal. De auteurs houden niet van een rustig aanloopje. Je heb al vrij snel door dat de hoofdrolspeelster een pittige tante is. Ze laat niet met haar sollen. Daarbij zit ook nog haar verleden haar op de hielen. Maar toch wil ze haar doel bereiken. Dat zal niet zonder slag of stoot gaan. Zal ze het redden om haar verleden te ontvluchten en haar doel te bereiken??
Wat een prachtig boek. Ik heb er een hekel aan om de naam “pageturner” te gebruiken maar ik dit geval is hij zeker van toepassing.
Dit verhaal is prachtig, boeiend maar ook spannend. Ik kan er niet onderuit hier zijn 5 sterren zeker op zijn plaats.

Meer recensies van Marijo Bakker