Een van de beste thrillers die ik heb gelezen. Briljant.

Marijo Bakker 17 april 2023

Uitvoering : Paperback
Aantal pagina's : 300
Verschijningsdatum : 27 maart 2023
Thema : Nederland Thriller

Die boek heb ik gekregen van De Crime Compagnie als recensie exemplaar. Heel hartelijk dank hier voor.

Flaptekst:
Mediaproducer Liz, zangeres Robin en de onlangs vader geworden Jonathan hebben één belangrijke overeenkomst: hun slapeloosheid zorgt voor grote problemen in hun leven. Uitgeput en ten einde raad melden ze zich aan voor een experimentele slaaptherapie in een voormalige abdij. Wanneer er een dode valt, ontdekken Liz, Robin en Jonathan dat ontsnappen uit het klooster onmogelijk is. Vechtend tegen de slaap worden ze op de proef gesteld en proberen ze te ontkomen aan de moordenaar.

De cover:
De titel ‘wakker’ intrigeert me al omdat ik zelf regelmatig plafonddienst heb. Daarbij de vrouw die in de diepte lijkt te vallen bezorgt me kippenvel.

Inhoud.
Heel fijn lettertype.
De hoofdstukken zijn genoemd naar degene over wie het op dat moment gaat. Dat maakt het heel duidelijk en overzichtelijk.

Mijn beleving van het verhaal.
Omdat ik zelf slecht slaap was ik ook heel benieuwd naar dit boek.
Diverse willekeurige mensen hebben hetzelfde probleem. Ze kunnen niet slapen en raken wanhopig. Ze gaan uit wanhoop allemaal mee doen aan een experimentele slaaptherapie in een voormalig klooster. In eerste instantie lijkt het allemaal goed te gaan tot dat Liz s’nachts naar de wc gaat en naast haar gekreun en gemompel hoort. Als ze uit de wc komt vindt ze daar een dode man. Als ze hulp wil halen ontdekt ze dat alle deuren gesloten zijn en ontsnappen niet mogelijk is. Bellen kan ze ook niet. Ze hebben alle persoonlijke spullen in moeten leveren, ook de telefoon. Inmiddels zijn er therapie genoten wakker geworden en staan ze aan het begin van een gemeen gewelddadig spel of experiment. Wie zal het zeggen?
Ingrid heeft een heerlijk vlotte schrijfstijl. Doordat ieder personage steeds een eigen rol krijgt zijn ze ook heel goed uitgewerkt en begrijp je ook iedereen zijn achtergrond. Het verhaal is heel goed opgebouwd en er zit vaart in. Per pagina/hoofdstuk ga je mee op het puntje van je stoel. Dan is daar het plot, totaal onvoorspelbaar. Wie had dit gedacht? Briljant. Ik denk dat ik durf te schrijven dat dit toch wel één van de beste thrillers is die ik tot heden heb gelezen.
Dit boek krijgt van mij 5 hele dikke sterren!

Meer recensies van Marijo Bakker