Mooi boek in alle opzichten

Marina67 18 december 2019
Wij waren hier eerst gaat over de wilde dieren in Zuid-Afrika. Het is een prachtig boek, mooi vormgegeven, leesbare verhalen en schitterende foto's.

Wij zijn zelf in Zuid-Afrika geweest en hebben deze dieren in het wild gezien. We waren onder de indruk van de dieren, de mensen en het prachtige land. We zijn een beetje verliefd geworden. Dit boek was dan ook een feest om te lezen. Maar eigenlijk is er niks feestelijks aan, want veel dieren worden bedreigd.
The circle of life functioneerde prima. Tot de mens zich ermee ging bemoeien. Toen raakte het evenwicht compleet kwijt met alle gevolgen van dien. Voor de dieren , maar ook voor de mensen en de omgeving.

"Geen enkele diersoort is zo goed in ruimte voor zichzelf innemen als de mens"

Dus het zijn trieste verhalen. Gelukkig zijn er helden genoeg die voor de dieren opkomen en voor ze zorgen.
Leuk zijn de do's en dont's op safari. "Op Boulders Beach geen pinguïn in je rugzak meenemen omdat ze daar , op Boulders Beach, ter plekke je lievelingsdieren zijn geworden"

Ik heb genoten van dit mooie boek.

Meer recensies van Marina67