Oscar Cook, tijdreiziger.

Oscar is een bijzondere jongen. Hij woont met zijn vader in een bejaardentehuis en heeft bijzondere krachten die hij de danken heeft aan een speciale fetisj. Een soort magisch voorwerp wat hem dankzij een magisch verbond tussen jong en oud, de kracht heeft gegeven om te kunnen tijdreizen samen met zijn beste vriendin Stiene.

'Opmerkelijke Gebeurtenissen ' van Vera van Renterghem is het vierde deel in de reeks van Oscar Cook, maar ik vond het heel goed los te lezen. In het begin van het verhaal wordt het nodige uitgelegd,  krijg je een goed beeld wie Oscar en Stiene zijn en hun bijzondere band met de bewoners uit het bejaardentehuis.
In dit verhaal vind Stiene op zolder bij haar thuis een kistje, met daarin een brief en muntjes van haar moeder.  Die een tijd geleden zomaar van huis is weggelopen en nooit meer is teruggekeerd.
De bijzondere reis naar antwoorden over haar moeder, neemt de twee kinderen mee naar Salem, New England in 1692. Midden in het tijdperk waar iedereen die een beetje afweek van de Christelijke norm als heks werd beschouwd werd gearresteerd.
Ik kon aan de kleine details in het verhaal merken dat dit verhaal is geschreven door een historica. Elk dingetje klopt en dat komt de sfeer in het boek ten goede. Heel eerlijk, waarheidsgetrouw en interessant. Maar ook heel humoristisch,  fantasievol en spannend. En door de prettige schrijfstijl las het ook nog eens heel fijn weg. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe het verhaal verder gaat!!
Ik heb echt van dit boek genoten en ga zeker de andere delen nog lezen!
Wat mij betreft een echte aanrader voor kinderen vanaf 12 jaar.

Meer recensies van Marissa (@tanteboekie)