Sponsbob en Stinkie Winkie.

Tuurs papa werkt in het onderzoekscentrum van de dierentuin. Belangrijk onderzoek, waardoor hij weinig tijd heeft voor Tuur. Wat niet erg is, want Tuur heeft er een goede vriend: Rob, de poepschepper van dienst. Maar de dierentuin kampt met geldzorgen. De zorgen zijn zo groot dat de directeur erover denkt om de weinig populaire kameel als middagmaal aan de leeuw te serveren. Tuur bedenkt een plan om de kameel uit de muil van de leeuw te redden.
Dit boek is niet zo dik, maar wel dubbel zo leuk!
Pinguïnpost van Karla Stoefs is zo ontzettend leuk en ook een beetje informatief.Vooral als je veel over sponsen wilt weten ;)
Het boek zit boordevol levensechte personages, mens én dier, die je na het dichtklappen van het boek in je hart gesloten hebt. Vooral Tuur en de zwarte pinguïn Stinkie Winkie zullen me nog lang bijblijven, wat een schatjes.
De hoofdstukken zijn kort en overzichtelijk, geen ingewikkelde woorden. Fijn en makkelijk te lezen dus.
En staan boordevol met de geweldige illustraties van Harmen van Straaten.
Dat geeft het verhaal net dat beetje extra.
Pinguïnpost geeft een heel leuk inkijkje in het leven van Tuur en het wonen in de dierentuin. De vriendschappen die hij sluit en de dingen die hij meemaakt, zijn ondanks dat het geen dik boekje is, goed uitgewerkt en realistisch. Je voelt met Tuur mee, want zijn leventje is niet zo makkelijk als je zou doen vermoeden.
Ik vond het echt een heel aandoenlijk, hartverwarmend, grappig en bovenal heerlijk boek, waarvan ik denk dat kinderen hier net zo erg van zullen genieten als mij. Zo leuk! Koop het ,lees het, leen het uit, stuur het door, weet ik veel. In het uur dat je dit leest ben je in iedergeval ondergedompeld in een verhaal vol met gekke dieren en mensen waar je nog lang een warm gevoel van overhoudt.
(Vanaf 8 jaar)

Meer recensies van Marissa (@tanteboekie)