leuk tussendoortje

marloes-bouma 18 juni 2020
Een vlot boek dat je in één keer kan uitlezen door de korte zinnen en niet al te lastige taal. Het boek leest dus als een trein. Een feelgood boek waarvan ik eerst dacht dat het voor 'jeugd' bedoelt was. Zowel door het bovengenoemde als de inhoud van het verhaal.
Ondanks dat, is het een prima boek voor tussendoor. Schrijfster zet een goed boek neer waarbij personages voldoende diepgang krijgen en de taal wordt gesproken van de jeugd. Al had het gevloek met kanker wel achterwege mogen worden gelaten... enorm minpunt! Het mag dan in 'real life' ook gebruikt worden als vloekwoord, maar als schrijfster had ze beter moeten weten toen ze dit zwart op wit vast ging leggen in haar boek. Zeer teleurstellend!

Thema's als strubbelingen die studenten tegen komen, op zoek gaan naar eigen identiteit als wat voor invloed jouw afkomst heeft op hoe jij je vormt als mens. Dit heeft zij goed verweven in dit verhaal.
Extra pluspunten voor de 'metal' invloeden en hoe dit werd omschreven. Als metalliefhebber lees en hoor ik tenenkrommende beschrijvingen van metal muziek van mensen die er volgens mij nooit echt naar hebben geluisterd. Gelukkig beschrijft van Laren het niet als een bak herrie, geschreeuw of gekrijs. Dank van Laren! Eindelijk iemand die het begrijpt.

Meer recensies van marloes-bouma