Een sprookje om bij weg te dromen.

12 oktober 2019
Oke laten we beginnen met die cover die is toch gewoon echt heel erg mooi! Hij past perfect bij het verhaal. In het boek begint elk hoofdstuk met of een mooie pentekening of een mooie achtergrond zoals je op de foto ziet. De opmaak is ook echt heel erg tof. Door de opmaak krijg je gelijk zo’n magisch gevoel.
Dan het verhaal zelf. Luna van Roosen weet op sublieme wijze sprookjes in een nieuw jasje te steken. Hoewel het geen hertelling is merk je de invloeden van verschillende sprookjes in het boek. Maar zoals ik al zei is het verhaal veel meer dan alleen een modern sprookje. Lora komt samen met haar moeder in een stiefgezin terecht. Echter heeft ze het in dat gezin totaal niet naar haar zin. Op een dag gaat ze hardlopen samen met haar trouwe viervoeter Henry. Echter verdwaalt ze en brengt ze de nacht door in het bos. S’morgens komen zij en Henry terecht bij een prachtig kasteel waar veel rozen voorkomen.

Dat er iets niet helemaal pluis is in het kasteel word al snel duidelijk maar wat er precies aan de hand is dat moet je lekker zelf gaan ontdekken. Wel kan ik je vertellen dat ze tussen zonsondergang en zonsopgang niet in het kasteel mag rondlopen. Ook mag ze nooit in de kelder van het kasteel komen. Ze maakt vriendschap met de twee zusjes die in het kasteel wonen en wie is die mysterieuze Bobby? Je gaat het allemaal ontdekken als je Day Dreamer gaat lezen. Dit ijzer sterke debuut van de jonge Luna van Roosen krijgt van mij een mooie 8,5 en ik kan niet wachten tot deel 2 uitkomt in het voorjaar.

Meer recensies van