Spannend tot het eind

Lisan 03 maart 2024
Ook in dit deel stort inspecteur Helen Grace zich weer op een nieuwe zaak. Als een man thuis komt, blijkt zijn vrouw op brute wijze om het leven te zijn gebracht. Niet veel later treft een moeder haar zoon vermoord aan in de woonkamer. Beide moorden vertonen overeenkomsten, maar het verband is niet duidelijk. Tegelijkertijd wordt Helen nog steeds achtervolgt door haar geesten uit het verleden. Niet alleen zit de journaliste Emilia Granita opnieuw te broeden op een prachtige scope om Helen voorgoed te gronde te richten. Ook is er nog steeds een dreigement tegen haar van kracht en kan ze geen moment verslappen. Op het moment dat Helen toch niet zo geconcentreerd is als het lijkt, is ook haar baan niet meer zeker. Lukt het Helen om het hoofd boven het water te houden en deze zaak tot een goed einde te brengen?
Zoals met elk boek uit deze reeks, las ook dit deel weer makkelijk weg. De kenmerkende stijl van M.J. Arlidge van korte hoofdstukken zorgen er voor dat je eigenlijk snel door wil lezen om te horen hoe het verder gaat. Vanuit het derde perspectief wordt het verhaal belicht. Je hoor het verhaal van Helen, Charlie, de diverse nabestaanden van de slachtoffers maar ook vanuit de dader. Uiteindelijk komt alles bij elkaar in een briljant plot. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de clue totaal niet door had tot pas laat in het boek. De opbouw draagt daaraan bij en je blijft dus lang in spanning. Ik zou wel aanraden om dit boek pas te lezen na deel 10 omdat je deze informatie wel nodig hebt om dit deel te begrijpen.

Meer recensies van Lisan