Afrikaans avontuur !!

Mieke Piersma 11 juni 2024
De cover van dit boek is prachtig en trekt je meteen over de streep om hem te lezen. Mooi zoals het verhaal verdeeld is in hoofdstukken van de hoofdpersonen Dani, Nick en Liam.
Het verhaal neemt je mee naar het Afrikaanse Botswana waar Nick, Dani en hun twee tienerdochters een safaritocht gaan maken. Dan ineens staat Dani oog in oog met haar jeugdliefde Liam, die haar alleen achter liet toen ze het erg moeilijk had. Liam is hun privégids. Wat is er toch gebeurd dat Liam halsoverkop naar Afrika vluchtte zonder afscheid van haar te nemen?
Door de afschuwelijke dromen die ze iedere nacht heeft, wil Dani antwoorden op wat haar dag en nacht bezig houdt. Wat voor man is Liam eigenlijk..?

De verhaallijnen zijn boeiend geschreven. Je reist mee door Afrika mede door de gedetailleerde beschrijving van Anita Kroef. De spanning komt wat laat op gang, maar wordt halverwege het verhaal geleidelijk aan opgevoerd. De spanning tussen Liam en Nick is om te snijden. Het is heel duidelijk dat deze twee mannen een verleden hebben. Je blijft je afvragen wat er tussen die twee gebeurd is…
Het lezen van het verleden en heden brengt je dichter bij de waarheid. Het boek leest prettig, vlot en is boeiend. Geen moment heb ik me verveeld, dus is dit boek wat mij betreft een dikke aanrader! Met heel veel gevoel geschreven..top !!

Meer recensies van Mieke Piersma