Een mooie mengelmoes!

Mieke Schepens 30 september 2019

De weerstand die opgeroepen wordt voor de plannen om de vaart te dempen komt van een heel andere kant dan verwacht zou kunnen worden. In dit geval zijn de jongeren behoudend en zien niets in verandering van de status quo, terwijl burgemeester Croon en aantal zakenlieden hier mogelijkheden ontdekken die vooral hun eigen beurs zullen spekken.
Vroeger wisten de meeste dorpelingen dat niet, maar later werd het ook voor hen duidelijk.

Maar de tijd is niet tegen te houden en veranderingen worden steeds vaker opgemerkt. Daar waar het ooit vanzelfsprekend was dat de daden van een burgemeester het beste waren voor de gemeenschap, mag je jezelf hier afvragen of het in De Amerikaan wel in het algemeen belang is.
De broeierige sfeer in het dorp aan de vaart is heel goed beschreven door Brand waardoor het is alsof je er zelf bij aanwezig bent.
Lees de recensie verder op mijn blog: Er gebeurde nogal wat in de wereld in de tijd dat dit verhaal zich afspeelt; vanaf die tijd is niets meer zoals het eerder was.

Meer recensies van Mieke Schepens