Een knap thrillerdebuut!

Mieke Schepens 08 juni 2020
Rob van Dorssen heeft een aangename schrijfstijl; hij gebruikt geen moeilijke woorden waar ze niet nodig zijn en levert korte zinnen af. Ook de hoofdstukken zijn lekker kort.
Deze debuutthriller is een aanrader voor iedereen die van spannende verhalen houdt. In dit onderhoudend boek wordt de lezer meegesleurd in een heerlijke thriller, waarvan je weet dat het fictie is.
Zelf kan ik niet goed beoordelen of de politie werkt zoals beschreven wordt, maar dat maakt het verhaal niet minder aangenaam om te lezen.
En het blijven tenslotte ook mensen van vlees en bloed, zullen we maar denken.

Zoals de cover laat zien, zijn diamanten heel belangrijk. Maar wie en waarom vraag je jezelf af. Zo nu en dan wordt je op het verkeerde spoor gezet door de auteur.
Je wilt graag mee op onderzoek met Johan omdat je nieuwsgierig gemaakt wordt naar wat er precies gebeurd is in het verleden, en waarom dat op deze bepaalde manier gebeurde.

“Er ontbrak een foto van zijn moeder. Zijn vader had Johan nooit meer verteld dan dat zijn moeder overleden as. Over de omstandigheden wist Johan niets.”

Het verhaal heeft een aantal verrassende wendingen waardoor je gekluisterd blijft aan de bladzijden.
Lara komt in het leven van Johan en dat is een plezierige wending in het verhaal. Ook humor ontbreekt gelukkig niet in ‘Een huis vol vragen’.

“Iedere keer als jij het woord ‘we’ gebruikt dan besef ik weer dat er aan die diamanten beslist twee kanten zitten. Aan de ene kant rood gekleurd maar aan de andere kant schitteren ze me prachtig tegemoet.”

Achter in het boek worden we nog getrakteerd op een roman in 140 woorden met als titel: ‘Schakel in vriendschap’.

Ik heb het boek graag gelezen en waardeer het met 4/5*.

Meer recensies van Mieke Schepens