ijskoude thriller

MijnBoekKeuze 27 februari 2024
Verborgen in de sneeuw - Vivenca Sten

Het eerste deel in de Are-moorden serie mocht ik lezen met de buddyread van Ilona en LS Amsterdam.

Na een heftige dag is hoofdpersoon Hanna, rechercheur in Stockholm centrum, niet alleen haar baan niet meer zeker, maar ook haar vriend Christian verbreekt de relatie en zet haar het huis uit.. gelukkig mag ze in het het vakantiehuis van haar zus Lydia verblijven zodat ze alles op de rit kan krijgen.

In het skidorp Are is na een feestje is de 18 jarige Amanda verdwenen en er wordt door missing people een zoekactie opgezet, Hanna besluit om te gaan helpen. Er wordt alleen een sjaal langs de weg gevonden…

Rechercheur Daniel leidt het onderzoek en zodra hij te horen krijgt dat Hanna ook bij de politie werkt vraagt hij of ze tijdelijk aan het onderzoek team toegevoegd wil worden. Hanna is dolblij met deze tweede kans.

Door de korte hoofdstukken leest deze thriller erg vlot, Sten heeft een beeldende, gedetailleerde schrijfstijl: je zou zo zelf over de sneeuw in het dorp kunnen rondlopen brrrrr

De personages zijn goed uitgewerkt, er is plaats voor maatschappelijke thema’s, de spanning wordt goed opgebouwd en de puzzelstukjes vallen op het einde mooi in elkaar.

Een leuke eerste kennismaking met deze auteur & zeker niet de laatste, heel benieuwd naar de volgende delen!

Een ijskoude thriller

Meer recensies van MijnBoekKeuze