Beetje overschat

'De Hulp' had het voor mij net niet. Op zich een goed bedacht verhaal dat zich binnen een klein aantal personen plaatsvindt en waar niets en niemand is wat het bij aanvangt lijkt. Direct bij de eerste bladzijden word je al bij je nek gegrepen en wil je weten hoe een en ander in elkaar steekt. Helaas zakt dit gevoel redelijk snel weg, omdat alles wat mij betreft een beetje te ver uitgemolken wordt waardoor het een beetje een langdradig en soms voorspelbaar verhaal wordt. Zelfs de ietwat lugubere scenes duren wat mij betreft iets te lang en worden regelmatig een herhaling van zetten. Vandaar dat ik hem met 3 sterren heb gewaardeerd.

Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen smullen van zulke onverwachte verhaallijnen en waarbij het verhaal zich evengoed bij je buren plaats kan vinden. Daarnaast is het een lekker verhaal dat goed wegleest als je in de trein zit of zo waarbij je steeds kleine stukjes leest, maar wat mij betreft is het geen boek waar je je echt op verheugt om er in verder te kunnen lezen. Al met al een leuk boek voor tussendoor maar verwacht niet té veel wat mij mij betreft.

Meer recensies van Mike van Barneveld