psychologische angsten

Missmir 28 april 2024
Plotseling verdwijnen er steeds meer jonge vrouwen, waardoor de zaak bij inspecteur Anne Verelst en haar te komt liggen. Aan hun de taak of er een verband is en wat er is gebeurd met de dames. Wat helemaal niet zo makkelijk blijkt, het lukt het team niet om aanwijzingen te vinden. Tegelijkertijd wordt de druk hoger op het team, zullen ze iets vinden wat hun kan helpen in hun zoektocht?

Het woord is het derde uitgegeven deel van de serie Anne Verelst, eerder verscheen al ‘Zeven’ en ‘Paternoster’. Waarbij Het Woord verder gaat waar Zeven is geëindigd. Ik vind het dan ook een must om Zeven voor Het Woord te lezen, dit omdat er meerdere malen verwezen wordt naar dat deel maar er bijna geen informatie wordt verstrekt over de gebeurtenissen in dat boek. Ik had daardoor het gevoel dat ik dingen mistte. Erg jammer want ik denk dat ik meer van het boek had kunnen genieten.

Ook in dit verhaal weet Luc weer om een goede weergave te toveren in mijn hoofd, de situaties, de omgeving en ook de personages. Hiervoor maakte hij gebruik van verschillende perspectieven; we krijgen inzichten in Anne en haar team, de jonge vrouwen en ook de dader. Hierdoor heb je als lezer continue alle informatie. Daarbij worden ook de gedachtes en gevoelens met je gedeeld, waarbij je je goed kunt inleven in de personen. Zelf had ik wat met moeite Anne, dat werd voor mij een beetje te veel gedeeld.

Helaas was dit niet helemaal mijn boek, wat ook kan liggen aan mijn verwachtingen. Ik had meer actie en mysterie verwacht terwijl de nadruk meer ligt in de psychologische angsten. En die kwam er voor mij niet helemaal uit. Jammer, want dit boek zat technisch wel goed in elkaar en ook op de schrijfstijl had ik niks op aan te merken. Op naar deel 4!

3.5 ster

Meer recensies van Missmir