Liefde, spanning en actie

Missmir 10 april 2024
Floor wordt gevraagd om naar Egypte af te reizen en daar foto’s te maken voor een reisbrochure. Samen met haar collega Veronica sluiten ze zich aan bij een reisgezelschap die een rondreis langs de trekpleisters van Egypte. Floor is blij dat even weg kan, want haar relatie met haar moeder en zusje is niet al te best. Maar al snel blijkt dat het reisgezelschap ook opmerkelijk te noemen is. En dan wil een vriend van Facebook haar ook nog eens ontmoeten. Het gedrag is allemaal heel raar, en dan wordt opeens de reis ook nog eens overhoop gegooid.

Marja heeft het vermogen om de lezer mee te trekken in het verhaal. De sfeer en omgeving worden zo beschreven dat je er middenin zit. Je kan daarbij goed merken dat Marja al vaker op bezoek is geweest in Egypte. De schrijfstijl is prettig en leest vlot. Ik noem dit de Boomstra-stijl. Het is toegankelijk, beeldend en er worden gedachten beschreven door de karakters. Ze schrijft dus van het hij/zij perspectief met tussen door een gedachtenwolk van een ik-persoon. Dit kan het karakter zijn die op dat moment aanbod is of een onbekende persoon. Deze manier van schrijven is heel kenmerkend voor de boeken van Marja.

Typerend is ook de kunst van de spanning opvoeren naarmate het verhaal vordert. Het is een heerlijk boek die je zo uitleest. Het heeft eigenlijk alles wat je van een boek verwacht; liefde, spanning en actie. En dat alles in een mooi en mysterieus land.

Meer recensies van Missmir