tequila en tulpen

missp_her_books_read 05 augustus 2022
Anouk kan eindelijk het verleden achter zich laten en starten aan een nieuw avontuur in de bloemenzaak in het Vondelpark. Maar al snel komt ze er achter dat de rondhangende jeugd wel eens anders denken over haar rust en bloemenwinkel. Straathoekwerker Marc probeert de gemoederen te sussen of wakker hij juist onbewust wat aan?
Het is aan te raden om de reeks in juiste volgorde te lezen om helemaal mee te kunnen zijn in het verhaal en de personages.
Ik hou wel van de schrijfstijl en wijze hoe Gaby Rasters hedendaagse, maatschappelijke knelpunten aan durft te snijden en deze juist belicht met zelf de nodige humor erbij. Een verhaal van en met jong en oud, rijkdom en armoede, hoop en verlies, uitdagingen en romantiek.
De bloemen en vriendschappen staan centraal, maar ook twee knotsgekke en piepende cavia’s.
Wat kijk ik uit naar het derde deel van deze toch zeer mooie en bijzondere bloemenreeks van Gaby Rasters.

3,5 ster

@missp_her_books_read