Een fenomenale leeservaring

Vroeger was ik vooral een echte thrillerlezer. Tegenwoordig lees ik veelzijdiger en probeer ik af en toe tussendoor nog eens een thriller te lezen. Maar dan ben ik wel heel kieskeurig want als ik er eentje lees moet ie natuurlijk wel goed zijn.

Met S.A. Cosby weet ik dat ik altijd goed zit, de man heeft een gouden pen, een briljant brein, zalige humor, intrigerende karakters en hij weet tevens ook altijd actuele thema’s aan te raken. Het complete plaatje en ik zal deze auteur dan ook altijd aanbevelen aan iedereen die het maar wil horen.

Dit is het derde boek dat vertaald is naar het Nederlands en zonder schroom voeg ik elke nieuwe titel gelijk aan mijn TBR.

S.A. Cosby schrijft enorm filmisch en je ziet het gewoon zo in je hoofd afspelen en het zou me niet verbazen als eerstdaags één van zijn scenario’s verfilmd zal worden.

Dit verhaal gaat over voormalig FBI-agent Titus Crown die verkozen is als eerste zwarte sheriff in de geschiedenis van Charon County, Virginia. Een jaar na zijn aanstelling is de gemeenschap geschokt door een schietpartij op een middelbare school
De dader, een jonge zwarte man, schoot een geliefde onderwijzer neer en werd dan zelf in het nauw gedreven door de politie en doodgeschoten.

Het onderzoek naar het incident onthult duistere zaken van de overleden leraar én zijn schutter, wat uiteindelijk leidt tot de ontdekking van gruwelijke misdaden tegen kinderen.
Uit het onderzoek blijkt dat er nog een betrokkene is en het wordt een race tegen de klok om de identiteit van de seriemoordenaar te achterhalen en hem in te rekenen.

Het is een rauw en intens verhaal dat tevens ook thema’s als racisme, trauma, sociaal onrecht, geloof, mentale gezondheid, verlies en lijden weerspiegelt.

‘Alle zondaars zullen bloeden’ is een fenomenale leeservaring net als zijn vorige twee boeken. Ken je deze auteur nog niet? Wacht niet langer, je gaat er geen spijt van hebben.

Meer recensies van Mitsy & Julie - Leesbeesten