Het huis aan de Herengracht.

monica 13 oktober 2022
Het huis aan de Herengracht speelt zich af in Amsterdam 1705.
Nella woont nog steeds in het huis van Johannes en Maren Brandt.Johannes heeft het huis achtergelaten aan Otto.
Nella en Otto zorgen samen voor de dochter van Otto en Maren,Thea.
Het is een zware tijd wanneer Otto zijn baan kwijtraakt als aanvoerder van goederen van de VOC naar de pakhuizen.Nella probeerd ondertussen een goede echtgenoot te vinden voor de bijna 18 jarige Thea om haar toekomst veilig te stellen.
Ondanks alle spanningen besluiten ze om naar het exclusieve Amsterdamse bal te gaan.Die avond krijgt Nella een vreemd gevoel,ze denkt dat de miniatuurmaakster in haar buurt is.Na een tijdje worden er inderdaad pakketjes bezorgd......
Het boek ziet er bijzonder mooi uit,op de cover staan de personages met hun eigen karakter afgebeeld.De gouden accenten zijn ook wel typerend voor de Goude eeuw!Jessie Burton heeft een mooie schrijfstijl,door de mooie woordkeuzes komt de Gouden Eeuw weer tot leven.
"Stel je voor dat je zo zorgeloos bent dat je met honderden guldens in je mantel langs de grachten kunt benen,geld dat als gedroogde bladeren van je afdwarreld." Een van de vele mooie zinnen.
Toen haar debuutroman "Het huis aan de gouden bocht"verscheen heb ik ook meegedaan met de leesclub op Hebban.Daarna ook de andere boeken De muze en De bekentenis gelezen.Ik vind dat Jessie Burton een bepaalde sfeer schept in haar boeken,ik hou ervan,ik kon het boek niet wegleggen,zo meeslepend .Heel jammer dat het uit is en hopelijk komt er snel een deel drie!

Meer recensies van monica