Een echte mustread!

monica 14 september 2021
Camilla Grebe,deze getalenteerde schrijfster is geboren in Enskede ,Zweden.Na haar studie Economie die ze overigens succesvol heeft afgerond,heeft ze bij een aantal bedrijven ervaring op kunnen doen.Daarna richtte ze Storyside op,een uitgeverij in audioboeken.In 2009 schreef ze met haar zus haar debuut genaamd "Vredig".Samen met Paul Leander Engstrom vormde ze het schrijversduo van de Moskou Noir trillogie .In 2015 schreef ze haar solothriller Minnares ,daarna volge "Dagboek van mijn verdwijning" en sinds kort Schimmenjager!
De Schimmenjager is net als haar vorige boeken zeer zorgvuldig uitgewerkt.Het verhaal speelt zich af in drie tijdsbestekken.1944 Elsie,1985 Hanne en 2019 Malin.
Wanneer Elsie met haar mannelijke collega's word meegestuurd naar plaats delict is de moordenaar nog aanwezig.Elsie word het tweede slachtoffer wanneer ze op de vlucht is voor hem.Dertig jaar later treed Britt Marie in de voetsporen van haar moeder.Alles lijkt haar tegen te werken wanneer ze de toevalligheden onderzoekt met de moordzaak toendertijd waar haar moeder om het leven kwam.
Er volgen nog meer moorden waar vrouwen om het leven kwamen in de omgeving Trask..
De "Schimmenjager is erg fijn om te lezen.de schrijfstijl is toegankelijk zidat je het verhaal goed kunt volgen.Ik heb er erg van genoten,het gedeelte over Britt Marie sprak mij wel aan.Ook de andere personages zijn mooi uitgediept zodat ze levensecht overkomen.Je leeft echt met ze mee!
Het plot is zonder meer knap bedacht,ik had dit toch niet verwacht!
Ik vond de andere titels ook erg goed,met name "In slaap gevangen".Maar de "Schimmenjager"krijgt van mij ook 5 sterren,een echte mustread!

Meer recensies van monica