Ik zie je in Cockleberry Bay

Monique 14 september 2020
Het tweede deel van deze serie is heerlijk om te lezen en doet niet onder voor het eerste deel.
Rosa krijgt te maken met up's en down's in haar leven. Ze heeft het idee dat haar kersverse echtgenoot een affaire heeft. Om haar verdriet te kunnen 'handelen' neemt ze haar toevlucht tot alcohol. In beschonken toestand komt ze een jongen tegen, waar ze in het verleden een onenightstand had. Maar doordat Rosa zo dronken is weet ze niet meer wat er die avond/nacht gebeurt. Haar echtgenoot besluit afstand te nemen en gaat terug naar Londen. Vandaaruit probeert op vele wijzen om Rosa te helpen. Helpen met het omgaan met haar alcoholprobleem, maar ook helpen door te werken aan haar zelfvertrouwen. Van afstand zet hij alles in wat haar kan helpen. Maanden gaan daar overheen, en net als Rosa besluit om haar man in Londen op te zoeken komt hij terug naar de Bay. Na goede gesprekken bloeit hun relatie op.
Ook hot, Rosa's hond werkt aan zijn (honden)relatie. Dit resulteert dat Rosa en haar man grootouders worden.

Dit boek is een heerlijke feelgood boek en gaat verder waar het eerste deel eindigde. Alle personages die in het eerste boek voorkwamen komen in deel terug.
Zeker in het begin wordt er regelmatig terug verwezen naar het eerste deel. Dit had voor mij wel wat minder gemogen. Verder een heerlijk boek wat gemakkelijk weg leest.

Meer recensies van Monique