Geniet met de hoofdletter G

Moon Kager 27 juni 2020
“Wat een heerlijke kennismaking met een nieuwe roman serie, waan je in Cockleberry Bay en geniet van zijn inwoners. Geniet met de hoofdletter G”

“Lieve Rosa
Vraag niet waarom je dit ontvangt, dit is het geluk waarnaar je verlangt……”
Ga je mee naar Cockleberry Bay?
Wanneer Rosa Larkins op een dag hoort dat zij een winkeltje heeft geërfd in Cockleberry Bay, heeft ze geen idee van wie en waarom? Waarom heeft juist de jonge Rosa, welke geen naaste familie heeft opgegroeid is in pleegezinnen en niet meer heeft dan haar hondje Hot en haar goede vriend Josh? Rosa reist af naar Devon en gaat polshoogte nemen, is dit de kans om eigen baas te zijn, eindelijk haar leven op de rails te krijgen? Cockleberry Bay steelt al snel haar hart en Rosa zet alle zeilen bij om het winkeltje een succes te laten zijn.
Niet eerder hoorde ik van Nicola May, zij blijkt haar schreden op het schrijvers pad al meer dan verdient te hebben. Zij begon als self-publisher, maar mag zich met de Cockleberry Bay serie bij het rijtje bestsellerauteurs voegen.
Een liefelijke cover straalt je toe, het heeft iets kinderlijks, maar eenmaal gestart in Het winkeltje van Cockleberry Bay kan ik niet meer stoppen met lezen. Met een glimlach rond mijn mond word ik het boek in gezogen, wat een heerlijk boek. De schrijfstijl is vlot, no nonsens dit geeft het boek een hele fijne leesflow. Deze roman heeft iets mysterieus, de hoofdpersonage Rosa, is een karakter waar je wel van moet gaan houden. Ze zet alles op alles om het winkeltje een succes te laten worden, haar daadkracht en eigenzinnigheid heeft iets aantrekkelijks je zal haar meteen in je hart sluiten.
De vlotte pen van Nicola May maken dit boek tot een pageturner, ik kan dan ook niet wachten op deel 2 en 3 want ik wil meer van deze heerlijke Engelse sfeer, welke van de bladzijdes spat. Waarschijnlijk hebben jullie wel door dat ik erg enthousiast ben, maar je mag dit gewoon niet missen, voor veel leeftijden is dit een heerlijk ontspannende roman, waarbij je het idee hebt dat je je in Engeland waant, de beschrijving van de omgeving is pittoresk en tastbaar, de karakters zijn zo beschrijven dat ze onder je huid gaan zitten, dit smaakt naar meer. Ik kan nog veel meer vertellen over deze serie maar, ga het zelf maar proberen je zult het snel met mij eens zijn.
Op naar deel 2
5 sterren voor deze heerlijke roman, Nicola May weet hoe ze de lezer in moet pakken…

Lieve leesgroet Moon Kager

Meer recensies van Moon Kager