smaakt naar meer

Moon Kager 13 oktober 2020
Met het Zeeuwse dorpje Vrouwenpolder in haar achterhoofd schreef Marlen Visser Noodlot, je hele leven verandert wanneer je de postcodeloterij Hoofdprijs zou winnen, maar wanneer iedereen in jouw dorp lid is en jij niet… dan kan dat pittige wrijvingen geven in een dorpje als Vierschoten. Die sfeer heeft Visser goed neergezet, je kunt je als lezer helemaal inleven in de personages. De jonge Evy gaat voor haar werk als journalist een artikel maken voor de krant, over de voor en nadelen van het winnen van een grote prijs. Voor de een is het feest, voor de ander een trauma, maar al snel blijkt dat er meer aan de hand is in het slaperige dorpje Vierschoten en Evy wordt meer en meer getriggerd om achter het hele verhaal te komen maar niet alleen Evy heeft dit gevoel, Marlen weet iets in mij te triggeren waardoor ik meer wil weten…. De gemoedelijke sfeer, het dorpse en toch ook het geheimzinnige, hier heeft Visser een neus voor want ze weet deze sfeer zeer overtuigend neer te zetten. Dit gegeven geeft het boek de trekkende kracht. Je wilt weten hoe het in elkaar steekt en de eigengereide Evy maakt je alleen maar nieuwsgieriger
Marlen Visser heeft met Noodlot weer haar eigen draai gegeven aan een bestaand onderwerp, leuk, dit maakt haar boeken eigen en benadrukt haar stijl. De vlotte pen van Visser, zorgt voor een hele fijne leesflow, het boek is prettig om te lezen, bevat alle ingrediënten voor een heerlijke thriller, waarbij je steeds meer nieuwsgieriger wordt hoe het nu in elkaar steekt. Een sterke opbouw maakt dat je door wilt lezen, de karakters helpen hier zeker aan mee. Hierdoor wil je het boek eigenlijk niet weg leggen. Het was het wachten waard, persoonlijk hoop ik dat er snel weer een thriller van Marlen verschijnt, eventueel met de hoofdkarakter Evy met haar zou ik nog wel meer avonturen willen mee maken. Haar werk als journalist en haar eigengereide karakter zijn ingrediënten waarmee je op het thrillervlak vele kanten op kan.
Noodlot bezorgt je heerlijke leesuren, waan je even helemaal in het dorpse leven, herken de karakters alsof het je buren zijn en ondertussen gaan er in jouw brein waarschijnlijk allerlei scenario’s rond, maar Marlen heeft de touwtjes in handen en tot het einde toe zal ze je weten te boeien en te verrassen……

Meer recensies van Moon Kager