Enorme aanrader!

Moontje 08 oktober 2020
Op naar Barcelona! Dát dacht ik toen ik deze roman, met een traantje, dichtsloeg. Ik had hoge verwachtingen, maar ik ben gewoon gaan lezen en heb me laten verrassen.
In het begin vond ik het niet écht een ‘historische’ roman. Dit veranderde wel en op een fijne manier. Langzamerhand kreeg je steeds meer te weten over de situatie daar destijds. Geen geschiedenisles, maar precies de juiste én een hele goede balans tussen de historie en het ‘verhaal’.
Het leven van zijn grote liefde Emma sprak mij heel erg aan en had ook een grote rol in dit verhaal. Zowel de levens van Dalmau als Emma vond ik interessant. En dan niet te vergeten hun relatie. Heel mooi beschreven allemaal. Een ‘heftige’ relatie die knap op papier is gezet. Aangrijpend en met de nodige spanning.
Een schitterend verhaal met bijzondere personages wat goed is opgebouwd en uitgewerkt. En die schrijfstijl…wauw! Voor de kunstliefhebbers onder ons is dit boek ‘kaasje’ kun je wel zeggen!
Deze nieuwe Falcones is wéér een dikke pil, maar het was precies goed zo en het verhaal is tot een mooi einde gekomen.

Meer recensies van Moontje