Leuk 'tussendoortje'

Moontje 15 mei 2021
Dit was een blind date met een boek! Allereerst moet ik eerlijk zeggen dat, zowel de titel als de cover mij niet aanspreekt. Als ik deze blind date niet had gehad, had dit boek op basis daarvan geen plaatsje in mijn kast gekregen.
Ik had nog nooit van Joost van Driel gehoord en was dus ook niet bekend met zijn werk. Ik vind het wel altijd heel leuk om kennis te maken met, voor mij onbekende, auteurs. Wie weet ontdek je wel een nieuwe favoriet!
Het bordeel aan het einde van de straat leest heel toegankelijk en fijn. Voor dit verhaal is niet heel veel concentratie nodig en daarom vind ik dit ook een perfect ‘tussendoortje’. Dat bedoel ik niet denigrerend, maar het ene boek vereist meer aandacht dan het andere.
Het verhaal is heel leuk bedacht, maar soms vroeg ik mij af waar het verhaal heen zou gaan. Ik las afwachtend, maar niet zo zeer onder de noemer van ‘spannend’ of omkomen van nieuwsgierigheid. Tevens vond ik het geen indrukwekkende en boeiende roman die je bij de strot grijpt. Jammer, maar dat kan natuurlijk ook niet. Ieder boek is anders en moet op zichzelf worden beoordeeld.
Ik kan me voorstellen dat als je deze recensie leest, je niet meteen naar de winkel rent. Ik had uiteraard gehoopt om de (gehele) recensie positiever te kunnen schrijven, maar vergeet niet dat ik zei dat deze roman vlot leest en dus ook heerlijk ontspannen leesvoer is.
Alvast veel leesplezier!

Meer recensies van Moontje