Heerlijk voor de vakantie

Moontje 24 juli 2021
Wat had ik veel twijfels om dit boek aan te schaffen zeg…pffff. Deze roman stond op de Shortlist van de Libris Literatuurprijs 2021 en dat is uiteraard niet voor niks. Gelukkig ben ik overstag gegaan, want het is geweldige literatuur!

De cover vind ik niet mooi, maar daar zal ik verder niet over uitweiden.

Waarom had ik twijfels? Toen ik de samenvatting las, sprak mij vooral het thema niet aan. Of ik de roman zou aanschaffen hing dus af van Instagram en uiteraard van Marlies (mijn persoonlijke adviseuse bij de boekhandel).
Ik lees namelijk niet veel recensies alvorens ik een boek ga lezen, omdat ik vind dat er vaak teveel wordt prijsgegeven. Wél lees ik korte reacties op Instagram, maar deze waren heel verschillend.

Het feit dat het idealisten zijn en ik niet (altijd) op dezelfde manier denk of handel, kon ik het toch tijdens het lezen loslaten en vond het niet storend. Het liefdesverhaal daarentegen wílde ik niet loslaten, want daar heb ik enorm van genoten. De personages kwamen écht tot leven. Je leert ze kennen en denkt/voelt met hen mee.

Ik vond De saamhorigheidsgroep een hele fijne en mooie roman. Ga op je lievelings-leesplek zitten en geniet van iedere pagina. (Tip: een heerlijk boek om mee te nemen op vakantie!)

Alvast veel leesplezier!

Meer recensies van Moontje