Must-have!

Moontje 02 maart 2022
Soms zet ik de samenvatting die op de achterflap staat onderaan in mijn recensie op mijn blog. De reden is dan de lengte daarvan. Dit keer is dat ook het geval en daarom zou ik, de voor mij te uitgebreide samenvatting, gewoon overslaan en meteen aan deze geweldige roman beginnen. Op deze manier wordt het verhaal nóg mooier dan dat het al is!

Voor wat betreft de cover: deze vind ik eenvoudig, maar stijlvol. Ik hou niet van een afbeelding van een dier op de cover, maar dit keer is deze zo vormgegeven dat ik er op een andere manier naar kan kijken. Complimenten!

Als ik de naam Gerbrand Bakker hoor denk ik meteen aan zijn schitterende roman 'Boven is het stil'. Zoals ik eerder schreef is deze ONGELOOFLIJK MOOI! Daarom werd ik meteen enthousiast toen ik op Instagram zag dat hij een nieuwe roman had uitgebracht. Díe moest ik lezen!!!!!!

Over een gedeelte van het boek kan en wil ik niks schrijven, want ik ben tegen spoilers. Bovendien is het een verrassend verhaal en dat wil ik een lezer niet ontnemen. Onder andere dit aspect zorgde er voor dat het mij triggerde om steeds maar verder en verder te lezen.

Het leven van Simon omtrent zijn kapperszaak en het contact met zijn (speciale) klanten, zijn werk als begeleider in het zwembad en zijn relaties vond ik heel bijzonder.

Gerbrand heeft een hele fijne en toegankelijke schrijfstijl en dan heb ik het maar niet over zijn taalgebruik, want dat is FANTASTISCH! Ik heb nu al zin om te gaan genieten van zijn volgende roman.

De kapperszoon is een échte must-have, dus heel veel leesplezier! (tip: vergeet de verantwoording van Gerbrand niet te lezen! )

Meer recensies van Moontje