Feelgood in Zweden

NannaBBB 09 november 2021
Een 'gewoon' gezin in Zweden; man, vrouw, een zoon en twee dochtertjes en een nanny. Er lijkt niets vreemd aan dit plaatje, totdat Bell (de nanny) een telefoontje aan neemt waarin wordt verteld dat de man van mevrouw des huizes (Hanna) is wakker geworden. Maar dat kan toch helemaal niet, want de man van Hanna leeft gewoon? Tijdens de vakantie op de Zweedse eilanden komt het leven van het hele gezin, inclusief dat van Bell, op zijn kop te staan en is niets meer wat het was.

Het was mijn eerste kennismaking met de boeken van Karen Swan. Ik had hierdoor ook geen verwachtingen. Het verhaal begint vlot, maar krijgt vrij snel door de gedetailleerde omschrijving een stuk waarin het wat traag verloopt en ik het wat moeizaam vond lezen. Hier eenmaal doorheen kwam de gang er weer in en leest het boek vrij vlot door.

Naar mate het einde nadert komt de spanning ook meer naar boven en wil je gewoon door lezen om te weten hoe het nu afloopt. Het einde is uiteindelijk vrij abrupt en past voor mij niet helemaal in de rest van het verhaal en was hierdoor enigszins teleurstellend. De verschillende karakters in het boek maken het wel interessant. Juist omdat ik mezelf in niemand herkende was het boeiend te lezen hoe iedereen met de situatie om ging.

Wil je je even in Zweden wanen? Dan is dit een prima feelgood boek en door de gedetailleerde omschrijvingen lukt dat helemaal.

Meer recensies van NannaBBB